8x8 led Matrix le Kayan Yazı

Başlatan muhittin_kaplan, 15 Mart 2009, 18:33:41

muhittin_kaplan

Proje için Fikirlerinizi almak istedim.
Sistem Şöyle Olacak
USB aracılığıyla (ftdi felan olabilir), image (siyah beyaz) dosyasına yazılan bilgiyi alarak (64 sütun 8 satır yani 8 adet led matrix) soldan sağa,sağdan sola, yukardan aşağıya, aşağıdan yukarıya, flash yapma gibi animasyolarla hareket edecek.
neler kullanmalıyım ?
izleyeceğim yöntem nedir ?
yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Tagli

Görüntü dosyasındaki veri de tam bu 64x8 alanı dolduracak büyüklükte mi olacak? Burdaki en önemli sorun söz konusu resim dosyasından PIC'e yollanacak 64 byte'ın oluşturulması, ki bu işin bilgisayar cephesinde yapılacak bir şey. Gerçi bir miktar paint kullanılarak istenilen 64x8 resim elde edilebilir ama her seferinde paint ile uğraşmak zahmetli olcaktır. Dijital görüntü işleme karışık bir konu ve bu konuda malesef bilgim yok. Ama belki yüksek seviye dillerde bu işi yapan hazır modüller vardır. Ben olsam şansımı Java ile denerdim.

Bu 64 byte elde edildikten ve PIC'e aktarıldıktan sonrası daha kolay. Dot matrix'ler tarama yöntemiyle sürülecek ama ne şekilde taranırsa daha verimli olur onu bilmiyorum. Herhalde ben dot matrix'lerin her birini ayrı cihaz gibi düşünüp 8'li bir tarama yapardım.
Gökçe Tağlıoğlu

muhittin_kaplan

@ Taglı
PC kısmını Ben Yaparım Onda Problem olmaz (Pixel pixel okutup 1 lerin yani siyahların yerine göre byte byte gönderebilirim) ama çözmdiğim yer ;
kontrol ünitesinden gönderilen her byte ın (burada 1 sutun sanırım) kaydırılma yöntemi.
aslında shift registr kullanabilirim. ama her satır için 1 adet Shift reg kullanınca devre büyük bişey oluyor. 8x8 den 10 adet kullanak 80 adet entegre kullanmam gerekiyor. (şimdiki bilgilerimle)

bymrz

Arkadaşlar biraz daha büyük düşünsek te diyorum, bir animasyonu(swf,mpeg,avi,vs...) pixel pixel okutup bunu anlık olarak bir grafik ekrana göndersek. PC bağlı olmadığında da bi mmc karta kayıt yapıp oradan animasyonları ekrana bassa....?

Nasıl olur...

Bunun içinde arayüz olarak visual studio C# kullansak... Öncelikle işin PC arayüz kısmını halletmek lazım işte...

muhittin_kaplan

avi mpg işi biraz zor. ama animasyonlu gif olabilir.(animasynlu gif ard arda gelen imagelerden oluşur) pc tarafı işi beni korkutmuyor.
yapmak istediğim şunun gibi birşey aslında

biraz reklam var ama bundan iyi örnek bulamadım

ferdem

Alıntı yapılan: "muhittin_kaplan"kontrol ünitesinden gönderilen her byte ın (burada 1 sutun sanırım) kaydırılma yöntemi.
aslında shift registr kullanabilirim. ama her satır için 1 adet Shift reg kullanınca devre büyük bişey oluyor. 8x8 den 10 adet kullanak 80 adet entegre kullanmam gerekiyor. (şimdiki bilgilerimle)
Yazıyı kaydırmadan önce ekranda nasıl gösteririz bunu düşünelim. Sonra kaydırma işlemi yapılır. Normal bir panoda bir anda sadece bir satır ya da bir sütun aktif edilir ve fark edilmeyecek şekilde(hızda) bütün satırlar veya sütunlar taranır. Yani ya satır tarama ya da sütun tarama yapmalısınız. Mesela ben tarama mantığını ilk olarak bilim teknik dergisinin "kendimiz yapalım" bölümündeki kayan yazı ile ilgili yazıyı okuduğumda anlamıştım. Yazının bağlantısı:
http://www.biltek.tubitak.gov.tr/gelisim/elektronik/17.htm

Tabi bu çalışmada küçük bir örnek pano yapılmış, büyük panolarda akım sarfiyatı nasıl olur, satır-sütun taranmasının seçimi, entegre-sürücü seçimi daha farklı konular.
Bu konular forumda o kadar konuşuldu ki hoş bir hatırası kalmış bende... Arama kısmına "kayan AND yazı" yazarak arama yapabilirsiniz.
Alıntı yapılan: "alone_lover"Nasıl olur...
Epey keyifli ve güzel bir çalışma olur. Hız konusunda sıkıntı olmaz inşallah.

bymrz

Hocam hız konusu sıkıntı olursa(fakat biraz maliyetli olabilir) DMX512 protokolünü kullanabiliriz...

Tabi ben ufak bi şey değil de daha büyük bi pano şeklinde düşünüyorum...

Tagli

Bence 8 adet 8x8 dot matrix her biri ayrı birimmiş gibi taranabilir, tıpkı 7 segmentli göstergelerde haneleri taradığımız gibi. Böylece 3 shift register, 80 anahtarlama elemanı (transistör olur sanırım) ve baya çok sayıda direnç ile bu iş çözülür. 2 shift register tüm 8x8'ler için ortak olan 16 bacağı kontrol eder. 3. shift register da her 8x8'in 8 bacağında tarama için anahtar görevi görecek transistörleri (veya her ne ise, bu konuda pek bilgim yok), ki bunların bağlantıları ortak olacak, kontrol edecek.

Hatırladığım kadarıyla benzer konular daha önce forumda çok konuşulmuştu. Açıkçası o konuları pek takip etmemiştim, o yüzden nasıl çözümler sunulduğunu bilmiyorum. Bir gözden geçirmekte yarar var. Ama satır veya sütun tarama yöntemi için fazla sayıda shift register gerekecek sanırım (en az 9).
Gökçe Tağlıoğlu

muhittin_kaplan

Satır sayısı 1 den fazla olunca portun birini daha kullanmamız gerekecek sanırm.
Neyse Şartları Yazayım Oradan Gidelim.
1. Usb ile Kullanılmalı
2. Aynı Anda 12 Karakteri aynı anda Göstermeli
3. Yürüyüne Yazı Animasyonları (Nasıl Yapılması Gerektiği Konusunda Yardım Ederseniz Sevinirim)
-Yürüyen yazıyı bekletme
-Yürüyen yazıyı flash yapma özelliği
-Kayan yazı ortada küçülerek kaybolma özelliği,
-Yürüyen yazı ortadan açılarak başlama özelliği,
-Harfleri sol taraftan birer birer yazarak başlatma özelliği,
-Yürüyen yazının yukarı çıkarak başlama özelliği,
-Yürüyen yazının yukarı çıkarak kaybolma özelliği,
-Yürüyen yazı aşağı inerek başlama özelliği,
-Yürüyen yazı aşağı inerek kaybolma özelliği,
-Sol taraftan sağ tarafa yazarak başlama özelliği,
-Yürüyen yazının sağa giderek başlama özelliği,
-Yürüyen yazı sola kay komut özelliği,

4. Usb Aracılığıyla Gönderilen Karakterler Pc den Bağımsızda Çalışmalı..

Çok şeymi istedim  :oops:

bymrz

Hocam ben de diyorum ki swf gibi bi formattan bilgi direk alınsa ve panoya basılsa daha güzel olur, isediğin animasyonu basabilirsin panoya. Yani sağa açıl, sola kay, yukarı git felan diye uğraşmazsın animasyonu profesyonel bi program ile hazırlarsın, daha sonrada animasyonu ekrana taşırsın.

Pc olmadığında da daha önceden de dediğim gibi bi mmc karta kaydedilir animasyon, ve oradan okunarak PC den bağımsız olarak ta çalışabilir...

muhittin_kaplan

Arkadaşlar
Önce Şu Animasyonları Yapalım. Sağa Sola vs Daha Sonra RGB 8x8 in çalışma mantığıyla imageları atabiliriz.
Proteus da Yukardaki Linki denedim (Protonla YAzdım Yanlız) Ama istediğim Görüntü Oluşmuyor.(Aslında Adım Adım Çalıştırınca Oluştuğunu Anlayabiliyorum ama Normal Çalıştırmada Yanması Gereken BAzı Noktalar Yanmıyor) Proteus sim. den kaynaklı olabilir mi ?

muhittin_kaplan

Devreyi Board a Kurdum 16f628 ve 74154 kullanarak matrix i sürdüm istediğim şekil şemal çıkıyor.(Simulasyonda Oluşmuyordu) şimdi sırada animasyonlarda.. sonra USB ile pc bağlantısı, Sonra RGB inşallah güzel bir çalışma olur..