Glcd'de neden tüm pixeller yanıyor

Başlatan saaalooo, 05 Nisan 2011, 04:03:55

saaalooo

Sayın ustalar pic işine yeni başladım ve kısa zamanda glcd'lere merak sardım.
Benim sorunum şudur ki örnek projelerde tüm pixeller sönük nereye ne yazıldı ise
sadece onların pixelleri yanıyor.
Fakat bu projeleri  alıp aynen uyguladığımda benim displeyimde tüm pixeller aktif nerede  işlem
yapıyorsam orası sönük.
Bir dünya beyin hücresi yakmama rağmen nedenini anlayamadım. Varsa bi püf noktası lütfen yardımcı olun.
Saygılar...

jackal183

herkesin kodunda 1 gönderip yanıyorsa sen de 0 gönderip yak o zaman kardeş. bunun sebebi de senin GLCD bu mantıkla çalışıyor olabilir, ya da donanımsal olarak bağlantılarında bir hata yapmış olabilirsin

Maxim

#2
lcd lerinde pozitif - negatif yapıda olanları var

arka aydınlatma yeşil led , yazılar siyah -> pozitif lcd
aktif ettiğimiz yerdeki nokta veya karakter yanar .

arka aydınlatma beyaz led, arka plan mavi, yazılar beyaz -> negatif tipte lcd (klasik mavi-beyaz lcd)
bu tip lcd lerde aktif ettiğimiz nokta veya karakter söner, böylece arkadaki beyaz ışığı görmüş oluruz .

sizdeki hang tip ?
sorun bu olabilirmi ?

birde protonda glcd komutları arasında ekranı, invert eden bir komut var, help dosyasına bakınız
belki o komut işe yarayabilir .

Print At 0,0,Inverse 1,"Hello World"

saaalooo

Sayın ustalarım olayı çözdüm;
Maxim ustanın başka konu başlıklarından birinde önerdiği
"Declare GLCD_CS_INVERT On" komutunu kullandım. Fakat ilginç olarak display'de görüntünün ilk yarısı ikinci yarıda, ikinci kısım ilk yarıda gözüktü.
Yine ilginç olarak  yaptığım tanımlamanın aksine cs1 ve cs2 pinlerini ters lehimlediğimde olay çözüldü.
Soruma cevap vererek yardımcı olan herkeze teşekkürlerimi sunuyorum.

Murat Mert

Alıntı yapılan: saaalooo - 05 Nisan 2011, 16:45:18
Sayın ustalarım olayı çözdüm;
Maxim ustanın başka konu başlıklarından birinde önerdiği
"Declare GLCD_CS_INVERT On" komutunu kullandım. Fakat ilginç olarak display'de görüntünün ilk yarısı ikinci yarıda, ikinci kısım ilk yarıda gözüktü.
Yine ilginç olarak  yaptığım tanımlamanın aksine cs1 ve cs2 pinlerini ters lehimlediğimde olay çözüldü.
Soruma cevap vererek yardımcı olan herkeze teşekkürlerimi sunuyorum.

S.A.
Sn Arkadaşım zaten "Declare GLCD_CS_INVERT On" komutu zaten cs pinlerini tersliyor belkide senin bağlantın normaldi ama bir temassızlık söz konusuydu vb... şeyler. Çalıştırdığına sevindim kolay gelsin.
mert07

saaalooo

Sayın Mert arkadaşım demek istediğim :
LCD_CS1PIN = PORTC.6               'GLCD CS1 PİNİ PORTC.6 BAĞLI
LCD_CS2PIN = PORTC.7               'GLCD CS2 PİNİ PORTC.7 BAĞLI
tanımlamalarına karşın
                                 CS1'i PORTC.7'ye
                                 CS2'yi PORTC.6'ya
lehimlediğimde düzgün bir görüntü aldım.

İlgin için teşekkürler.