WG240128B TOSHIBA T6963C 240x128 GLCD ÇALIŞAN PROJE

Başlatan Phenomen, 26 Mart 2012, 14:55:29

mustisal

@KONYALI
Vee ucu negatif voltaj çıkış ucu. Isis dosyasındaki bağlantıyı yapacaksınız.
Vee ucu 10k lık potun bir ucuna, diğer ucu gnd ye, orta ucu ise Glcd nin Vo pinine bağlanacak.

Phenomen

mustisal arkadaşın dediği doğru bağlantıları Isis şemasına göre yapın. Ekranı bir süre önce geliştirdiğim üründe aktif olarak bu şekilde kullandım.

musti463

18F46K22 de çalıştırmak istiyorsak kod da nereleri değiştirmeliyiz?
Mustafa Emir SADE



gokgokhan


gokgokhan

glcd_init(240,128) diyorum program T6963C dosyasındaki aşağıdaki while da sonsuz döngüye giriyo çıkamıyor nerde hata yapıyorum acaba

while (status != 0x03) {  // is LCD busy?
       LCD.r_bar= 0;
       temp = LCD_Data;
       LCD.r_bar = 1;
       status = temp & 0x03;
    }

Kabil ATICI

O kodu parçası, LCD ekranın meşgul olup olmadığını kontrol eder. Eğer orada kalıyorsa, ya bağlantılarda bir sorun var, yada programda. Yoksa ekranın çalışması çok kolaydır.

T6963C kontroller veri gönderiminde her veride o mesgul kontrolunu yapar. Hatta  o kontrollerden 2 tane daha var. Bazı komutlarda devreye giriyor.
ambar7

gokgokhan

#23
kodu herkez kullanmış sıkıntı yok birde farklı kodalar da denedim hepsinde bu kontrol yapılıyor ve değişik kodalarda olsa yine o wihle da takılıyor yani benim anladığım donanımsal herhalde diyecem ama isis de deniyorum..kodun iç yapısını bilen biri varsa  o döngüden çıkartan işlem ne dir acaba

mesaj birleştirme:: 27 Şubat 2015, 15:13:22





/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
////    T6963C.c     -      T6963C driver                            ////
////   Not for comercial Use                                         ////
////      Driver by treitmey Graphic functions and Resolution Select ////   
////                                    by mcdoganay(mcdoganay@gmail.com) ////
////                                                                 ////
//// This file contains drivers for using a Tosiba T6963C controller ////
//// in parallel/8080(intel) mode.  The T6963C is 256 pixels across  ////
////  and 256 pixels down. The driver treats the upper left pixel 0,0 ////
////                                                                 ////
////  Connections are as follows:                                    ////
////  /WR - - C4                                                     ////
////  /RD - - C5                                                     ////
////  C//D- - C6                                                     ////
////  /RST- - C7                                                     ////
////  DATA0-7 PORTD0-7                                               ////
////  LCD's FS is tied low (FS = 0 is 8x8 font)                      ////
////                                                                 ////
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// 256 x 256 in the 8x8 font mode means that 30 characters across by
// 32 rows of characters may be displayed

#define set_tris_lcd(x) set_tris_d(x) // Data hattı hangi portta ise o tanımlanacak örneğin "set_tris_c(x)"
#define LCDColorBlack 0b1
#define LCDColorWhite 0b0

#use fast_io(D) // Yukarıda tanımlanan data portu girilecek örneğin fast_io(C)

const int16 TextHome = 3968;
const int8  TextArea = 30; // how many bytes before a new line
const int16 GraphicsHome = 0;
const int8  GraphicsArea = 30; // how many bytes before a new line

const int8 AutoModeWrite = 0xB0;
const int8 AutoModeRead  = 0xB1;
const int8 AutoModeReset = 0xB2;

const int8 LCDModeSet  = 0x80;   // send this OR'd with the following
const int8 LCDMode_OR  = 0b0000;
const int8 LCDMode_XOR = 0b0001;
const int8 LCDMode_AND = 0b0010;
const int8 LCDMode_TA  = 0b0100; // TEXT ATTRIBUTE mode.
const int8 LCDMode_RAM = 0b1000; // 1=CG RAM, 0=internal CG ROM

const int8 LCDSetCursorPtr  = 0x21;  // cursor address
const int8 LCDSetCursorSize = 0xA0;  // 1 line cursor

const int8 LCDDispMode = 0x90;   // send this OR'd with the following
const int8 LCDDisp_BLK = 0b0001;
const int8 LCDDisp_CUR = 0b0010;
const int8 LCDDisp_TXT = 0b0100;
const int8 LCDDisp_GRH = 0b1000;

const int8 LCDBitSet   = 0xF8;
const int8 LCDBitReset = 0xF0;
const int8 LCDBit0 = 0b000;
const int8 LCDBit1 = 0b001;
const int8 LCDBit2 = 0b010;
const int8 LCDBit3 = 0b011;
const int8 LCDBit4 = 0b100;
const int8 LCDBit5 = 0b101;
const int8 LCDBit6 = 0b110;
const int8 LCDBit7 = 0b111;

const int8 LCDSetPtr = 0xE0;


struct lcd_pin_def
{
   BOOLEAN unused1;  // Kontrol hattının 0. pini
   BOOLEAN w_bar;    // Kontrol hattının 1. pini Write bar bağlı (düşükte aktif)
   BOOLEAN unused2;  // Kontrol hattının 2. pini
   BOOLEAN unused3;  // Kontrol hattının 3. pini
   BOOLEAN unused4;  // Kontrol hattının 4. pini
   BOOLEAN r_bar;    // Kontrol hattının 5. pini Read bar bağlı (düşükte aktif)
   BOOLEAN cd;       // Kontrol hattının 6. pini Command/Data bar bağlı (1=command 0=data)
   BOOLEAN reset_bar;// Kontrol hattının 7. pini Reset bağlı (düşükte aktif)
};
struct lcd_pin_def  LCD;

  #byte LCD = 0xf81        // Kontrol portunun işlemcideki adresi (18f452 için B port adresi 0xf81)
  #byte LCD_Data = 0xf83   // Data portunun işlemcideki adresi (18f452 için D port adresi 0xf83)
 
int   glcd_ReadByte(void);
void  glcd_WriteByte(int1 cd, int data);
void  glcd_WriteByteAuto(int data);
void  glcd_WriteCmd2(int16 data, int cmd);
void  glcd_WriteCmd1(int data, int cmd);
void  glcd_gotoxy(int x, int y, int1 text);
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//// Defines a 5x7 font
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
const int8 FONT[51][5] ={0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, // SPACE
                         0x00, 0x00, 0x5F, 0x00, 0x00, // !
                         0x00, 0x03, 0x00, 0x03, 0x00, // "
                         0x14, 0x3E, 0x14, 0x3E, 0x14, // #
                         0x24, 0x2A, 0x7F, 0x2A, 0x12, // $
                         0x43, 0x33, 0x08, 0x66, 0x61, // %
                         0x36, 0x49, 0x55, 0x22, 0x50, // &
                         0x00, 0x05, 0x03, 0x00, 0x00, // '
                         0x00, 0x1C, 0x22, 0x41, 0x00, // (
                         0x00, 0x41, 0x22, 0x1C, 0x00, // )
                         0x14, 0x08, 0x3E, 0x08, 0x14, // *
                         0x08, 0x08, 0x3E, 0x08, 0x08, // +
                         0x00, 0x50, 0x30, 0x00, 0x00, // ,
                         0x08, 0x08, 0x08, 0x08, 0x08, // -
                         0x00, 0x60, 0x60, 0x00, 0x00, // .
                         0x20, 0x10, 0x08, 0x04, 0x02, // /
                         0x3E, 0x51, 0x49, 0x45, 0x3E, // 0
                         0x00, 0x04, 0x02, 0x7F, 0x00, // 1
                         0x42, 0x61, 0x51, 0x49, 0x46, // 2
                         0x22, 0x41, 0x49, 0x49, 0x36, // 3
                         0x18, 0x14, 0x12, 0x7F, 0x10, // 4
                         0x27, 0x45, 0x45, 0x45, 0x39, // 5
                         0x3E, 0x49, 0x49, 0x49, 0x32, // 6
                         0x01, 0x01, 0x71, 0x09, 0x07, // 7
                         0x36, 0x49, 0x49, 0x49, 0x36, // 8
                         0x26, 0x49, 0x49, 0x49, 0x3E, // 9
                         0x00, 0x36, 0x36, 0x00, 0x00, // :
                         0x00, 0x56, 0x36, 0x00, 0x00, // ;
                         0x08, 0x14, 0x22, 0x41, 0x00, // <
                         0x14, 0x14, 0x14, 0x14, 0x14, // =
                         0x00, 0x41, 0x22, 0x14, 0x08, // >
                         0x02, 0x01, 0x51, 0x09, 0x06, // ?
                         0x3E, 0x41, 0x59, 0x55, 0x5E, // @
                         0x7E, 0x09, 0x09, 0x09, 0x7E, // A
                         0x7F, 0x49, 0x49, 0x49, 0x36, // B
                         0x3E, 0x41, 0x41, 0x41, 0x22, // C
                         0x7F, 0x41, 0x41, 0x41, 0x3E, // D
                         0x7F, 0x49, 0x49, 0x49, 0x41, // E
                         0x7F, 0x09, 0x09, 0x09, 0x01, // F
                         0x3E, 0x41, 0x41, 0x49, 0x3A, // G
                         0x7F, 0x08, 0x08, 0x08, 0x7F, // H
                         0x00, 0x41, 0x7F, 0x41, 0x00, // I
                         0x30, 0x40, 0x40, 0x40, 0x3F, // J
                         0x7F, 0x08, 0x14, 0x22, 0x41, // K
                         0x7F, 0x40, 0x40, 0x40, 0x40, // L
                         0x7F, 0x02, 0x0C, 0x02, 0x7F, // M
                         0x7F, 0x02, 0x04, 0x08, 0x7F, // N
                         0x3E, 0x41, 0x41, 0x41, 0x3E, // O
                         0x7F, 0x09, 0x09, 0x09, 0x06, // P
                         0x1E, 0x21, 0x21, 0x21, 0x5E, // Q
                         0x7F, 0x09, 0x09, 0x09, 0x76};// R

const int8 FONT2[44][5]={0x26, 0x49, 0x49, 0x49, 0x32, // S
                         0x01, 0x01, 0x7F, 0x01, 0x01, // T
                         0x3F, 0x40, 0x40, 0x40, 0x3F, // U
                         0x1F, 0x20, 0x40, 0x20, 0x1F, // V
                         0x7F, 0x20, 0x10, 0x20, 0x7F, // W
                         0x41, 0x22, 0x1C, 0x22, 0x41, // X
                         0x07, 0x08, 0x70, 0x08, 0x07, // Y
                         0x61, 0x51, 0x49, 0x45, 0x43, // Z
                         0x00, 0x7F, 0x41, 0x00, 0x00, // [
                         0x02, 0x04, 0x08, 0x10, 0x20, // \
                         0x00, 0x00, 0x41, 0x7F, 0x00, // ]
                         0x04, 0x02, 0x01, 0x02, 0x04, // ^
                         0x40, 0x40, 0x40, 0x40, 0x40, // _
                         0x00, 0x01, 0x02, 0x04, 0x00, // `
                         0x20, 0x54, 0x54, 0x54, 0x78, // a
                         0x7F, 0x44, 0x44, 0x44, 0x38, // b
                         0x38, 0x44, 0x44, 0x44, 0x44, // c
                         0x38, 0x44, 0x44, 0x44, 0x7F, // d
                         0x38, 0x54, 0x54, 0x54, 0x18, // e
                         0x04, 0x04, 0x7E, 0x05, 0x05, // f
                         0x08, 0x54, 0x54, 0x54, 0x3C, // g
                         0x7F, 0x08, 0x04, 0x04, 0x78, // h
                         0x00, 0x44, 0x7D, 0x40, 0x00, // i
                         0x20, 0x40, 0x44, 0x3D, 0x00, // j
                         0x7F, 0x10, 0x28, 0x44, 0x00, // k
                         0x00, 0x41, 0x7F, 0x40, 0x00, // l
                         0x7C, 0x04, 0x78, 0x04, 0x78, // m
                         0x7C, 0x08, 0x04, 0x04, 0x78, // n
                         0x38, 0x44, 0x44, 0x44, 0x38, // o
                         0x7C, 0x14, 0x14, 0x14, 0x08, // p
                         0x08, 0x14, 0x14, 0x14, 0x7C, // q
                         0x00, 0x7C, 0x08, 0x04, 0x04, // r
                         0x48, 0x54, 0x54, 0x54, 0x20, // s
                         0x04, 0x04, 0x3F, 0x44, 0x44, // t
                         0x3C, 0x40, 0x40, 0x20, 0x7C, // u
                         0x1C, 0x20, 0x40, 0x20, 0x1C, // v
                         0x3C, 0x40, 0x30, 0x40, 0x3C, // w
                         0x44, 0x28, 0x10, 0x28, 0x44, // x
                         0x0C, 0x50, 0x50, 0x50, 0x3C, // y
                         0x44, 0x64, 0x54, 0x4C, 0x44, // z
                         0x00, 0x08, 0x36, 0x41, 0x41, // {
                         0x00, 0x00, 0x7F, 0x00, 0x00, // |
                         0x41, 0x41, 0x36, 0x08, 0x00, // }
                         0x02, 0x01, 0x02, 0x04, 0x02};// ~
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

#inline
void glcd_init(unsigned int16 res_x, unsigned int16 res_y) {
   
  int16 counter;

  set_tris_b(0b00000000);  // Kontrol portunun yönlendirilmesi
  set_tris_lcd(0xff);      // Data portunun yönlendirilmesi

  LCD.w_bar = 1;      // INITIAL STATES OF CONTROL PINS
  LCD.r_bar = 1;      //
  LCD.cd = 1;         // command

  LCD.reset_bar = 0;  // perform a reset
  LCD.reset_bar = 1;  // run

  // Set up the graphics and text areas
  glcd_WriteCmd2(TextHome, 0x40);
  glcd_WriteCmd2(TextArea, 0x41);
  glcd_WriteCmd2(GraphicsHome, 0x42);
  glcd_WriteCmd2(GraphicsArea, 0x43);

  // set address to 0
  glcd_WriteCmd2(0x0000, 0x24);
  glcd_WriteCmd2(0x0000, 0x24);

  // Clear all RAM of LCD (8k)
  glcd_WriteByte(1, AutoModeWrite);
  for (counter = 0; counter < 0x1fff; counter++)
  {
    glcd_WriteByteAuto(0);    // fill everything with zeros
  }
  glcd_WriteByte(1, AutoModeReset);
}

void glcd_WriteByte(int1 cd, int data)
{
    int status = 0, temp = 0;
    set_tris_lcd(0xff);
    LCD.w_bar = 1;
    LCD.r_bar= 1;
    LCD.cd = 1;//defaults

    while (status != 0x03) {  // is LCD busy?
       LCD.r_bar= 0;
       temp = LCD_Data;
       LCD.r_bar = 1;
       status = temp & 0x03;
    }

    set_tris_lcd(0x00);    // All outputs
    LCD.cd = cd;           // Command/Data bar
    LCD_Data = data;
    LCD.r_bar = 1;         // not read
    LCD.w_bar = 0;         // write
    LCD.w_bar = 1;         // release
}


void glcd_WriteByteAuto(int data)
{
   int status = 0, temp = 0; // status bits ARE DIFFERENT BITS THAN NORMAL
   set_tris_lcd(0xff);
   LCD.w_bar = 1;
   LCD.r_bar = 1;
   LCD.cd = 1; // defaults

   while (status != 0x08) {  // is LCD busy?
     LCD.r_bar = 0;
     temp = LCD_Data;
     LCD.r_bar = 1;
     status = temp & 0x08;
   }

   set_tris_lcd(0x00);     // All outputs
   LCD.cd = 0;             // This is always data, cd=0
   LCD_Data = data;        // Put data on data bus
   LCD.w_bar = 0;          // write
   LCD.w_bar = 1;          // release
}

void glcd_WriteCmd1(int data, int cmd)
{
  glcd_WriteByte(0, data);
  glcd_WriteByte(1, cmd);
}

void glcd_WriteCmd2(int16 data, int cmd)
{
  glcd_WriteByte(0, data & 0xff);
  glcd_WriteByte(0, data>>8);
  glcd_WriteByte(1, cmd);
}

int glcd_ReadByte(void)
{
  int data = 0, status = 0, temp = 0;
  set_tris_lcd(0xff);
  LCD.w_bar = 1;
  LCD.r_bar = 1;
  LCD.cd = 1;  // defaults

  #asm nop #endasm

  while (status != 0x03) {  // is LCD busy?
    LCD.r_bar = 0;
    temp = LCD_Data;
    LCD.r_bar = 1;
    status = temp & 0x03;
  }

  LCD.cd = 0;          // Command/Data bar
  LCD.r_bar = 0;        // read
  /////////////////////////////////////////////////////////
  #asm nop #endasm    // THIS PAUSE IS VERY NESSESARY !!!//
  /////////////////////////////////////////////////////////
  data = LCD_Data;
  LCD.r_bar = 1;
  LCD.cd = 1;
  return data;        // Return the read data
}

void glcd_putc(char c) {
   glcd_WriteCmd1(c - 0x20, 0xc0);
}

void glcd_gotoxy(int x, int y, int1 text) { // sets memory location to screen location x, y
   // location 1,1 is upper left corner;  text = 1 (text area), text = 0 (graphics area)
   int16 location, home;
   int line;

   if (text==0) {
      home = GraphicsHome;
      line = GraphicsArea;
   } else {
      home = TextHome;
      line = TextArea;
   }

   location = home + (((int16)y) * line) + x;
   glcd_WriteCmd2(location, 0x24);
}

// - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - //
// Purpose:       Clears LCD RAM
// - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - //
void glcd_clr(int16 location,int16 size)
{
  ////fprintf(DEBUG,"loc=%lu  size=%lu\n\r",location,size);
  // look very simular to the init,... doesn't it. : )
  glcd_WriteCmd2(location,LCDSetPtr);
  glcd_WriteCmd1(1,AutoModeWrite);
  for (;size;size--)
  {
    glcd_WriteByteAuto(0x00);//clear ram
  }
  glcd_WriteCmd1(1,AutoModeReset);
}

/////////////////////////////////////////
// Graphics Controller by mcdoganay (c)2010
//    mcdoganay@gmail.com
//       Not for comercial use
/////////////////////////////////////////

unsigned int8 i;  //General Purpouse variable

// glcd_pixel(x,y,c) sets pixel x,y with c color
void glcd_pixel(unsigned int8 x, unsigned int8 y, int1 c){
   unsigned int8 x_H;
   unsigned int8 x_L=0;
   x_H = (x / 8);//6x8 karaktere göre ayarlandı
   x_L = 7 - (x - 8*x_H);//6x8 karaktere göre ayarlandı
   glcd_gotoxy(x_H,y,0);    //Bug fixed, thanks to etiedon
   if(c){
      glcd_WriteCmd1(1,(LCDBitSet|x_L));
   } else {
      glcd_WriteCmd1(1,(LCDBitReset|x_L));
   }
}

// glcd_pixel8(x,y,px8) sets 8 pixels in line.
void glcd_pixel8(unsigned int8 x, unsigned int8 y, int8 pixel8){
   unsigned int8 x_H;
   x_H = (x / 8); //6x8 karaktere göre ayarlandı
   glcd_gotoxy(x_H,y,0);
   glcd_WriteCmd1(pixel8,0xc0);
}

// glcd_line(x0,y0, x1,y1, c) puts line from (x0, y0) to (x1, y1) with c color
#separate
void glcd_line(int16 x1, int16 y1, int16 x2, int16 y2, int kalilik, int1 color)
{
   
   int16        dy, dx;
   signed int8  addx=1, addy=1;
   signed int16 P, diff;

   int16 i=0;
   int8 j = 0;
   
   dx = abs((signed int16)(x2 - x1));
   dy = abs((signed int16)(y2 - y1));


   if(x1 > x2)
      addx = -1;
   if(y1 > y2)
      addy = -1;

   if(dx >= dy)
   {
      dy *= 2;
      P = dy - dx;
      diff = P - dx;

      for(; i<=dx; ++i)
      {

         glcd_pixel(x1 + j, y1, color);

         if(P < 0)
         {
            P  += dy;
            x1 += addx;
         }
         else
         {
            P  += diff;
            x1 += addx;
            y1 += addy;
         }
      }
   }
   else
   {
      dx *= 2;
      P = dx - dy;
      diff = P - dy;

      for(; i<=dy; ++i)
      {

         glcd_pixel(x1, y1 + j, color);

         if(P < 0)
         {
            P  += dx;
            y1 += addy;
         }
         else
         {
            P  += diff;
            x1 += addx;
            y1 += addy;
         }
      }
   }
   
}


// glcd_square(x0,y0,x1,y1, c) sets square
void glcd_square( unsigned int8 x0, unsigned int8 y0,
                  unsigned int8 x1, unsigned int8 y1 , int1 c){
   glcd_line(x0,y0, x1,y0,1, c);
   glcd_line(x1,y0, x1,y1, 1,c);
   glcd_line(x0,y1, x1,y1, 1,c);
   glcd_line(x0,y0, x0,y1, 1, c);
}

// glcd_box(x0,y0,x1,y1, c)
void glcd_box( unsigned int8 x0, unsigned int8 y0,
               unsigned int8 x1, unsigned int8 y1 , int1 c){
   unsigned int8 x;
   unsigned int8 y;
   for(y=y0; y<=y1;y++){
      for(x=x0; x<=x1;x++){
         if((!(x%8)) && ((x1-x)>8)){
            glcd_pixel8(x,y,0xFF*c);  //Same time to write 8 pixel
            x +=7 ;
         } else {
            glcd_pixel(x,y,c);
         }
      }
   }
}

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Purpose:       Draw a circle on a graphic LCD
// Inputs:        (x,y) - the center of the circle
//                radius - the radius of the circle
//                fill - YES or NO
//                color - ON or OFF
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

void glcd_circle(int16 x, int16 y, int16 radius, int1 fill, int1 color)

{
   #ifdef LARGE_LCD
   signed int16 a, b, P;
   #else
   signed int8  a, b, P;
   #endif

   a = 0;
   b = radius;
   P = 1 - radius;

   do
   {
      if(fill)
      {
         glcd_line(x-a, y+b, x+a, y+b, 1, color);
         glcd_line(x-a, y-b, x+a, y-b, 1, color);
         glcd_line(x-b, y+a, x+b, y+a, 1, color);
         glcd_line(x-b, y-a, x+b, y-a, 1, color);
      }
      else
      {
         glcd_pixel(a+x, b+y, color);
         glcd_pixel(b+x, a+y, color);
         glcd_pixel(x-a, b+y, color);
         glcd_pixel(x-b, a+y, color);
         glcd_pixel(b+x, y-a, color);
         glcd_pixel(a+x, y-b, color);
         glcd_pixel(x-a, y-b, color);
         glcd_pixel(x-b, y-a, color);
      }

      if(P < 0)
         P += 3 + 2 * a++;
      else
         P += 5 + 2 * (a++ - b--);
    } while(a <= b);
}

//glcd_image8 (*Pic, x, y, size_x, size_y)
void glcd_image8(int8 *pic_px, unsigned int8 x, unsigned int8 y,
                 unsigned int8 size_x, unsigned int8 size_y){
   
   unsigned int16 px_y;
   unsigned int16 px_x;
   unsigned int16 px=0;
   
   for(px_y=y; px_y<(y+size_y); px_y++){
      for(px_x=x; px_x<(x+size_x); px_x+=8) //6x8 karaktere göre ayarlandı
      {
         glcd_pixel8(px_x, px_y, *(!pic_px+px));
         px+=1;
      }
   }
}
void glcd_text57(int16 x, int16 y, char* textptr, int8 size, int1 color)
{
   int8 j, k, l, m;                       // Loop counters
   int8 pixelData[5];                     // Stores character data

   for(; *textptr != '\0'; ++textptr, ++x)// Loop through the passed string
   {
      if(*textptr < 'S') // Checks if the letter is in the first font array
         memcpy(pixelData, FONT[*textptr - ' '], 5);
      else if(*textptr <= '~') // Check if the letter is in the second font array
         memcpy(pixelData, FONT2[*textptr - 'S'], 5);
      else
         memcpy(pixelData, FONT[0], 5);   // Default to space

      // Handles newline and carriage returns
      switch(*textptr)
      {
         case '\n':
            y += 7*size + 1;
            continue;
         case '\r':
            x = 0;
            continue;
      }

      if(x+5*size >= 240)          // Performs character wrapping
      {
         x = 0;                           // Set x at far left position
         y += 7*size + 1;                 // Set y at next position down
      }
      for(j=0; j<5; ++j, x+=size)         // Loop through character byte data
      {
         for(k=0; k < 7; ++k)             // Loop through the vertical pixels
         {
            if(bit_test(pixelData[j], k)) // Check if the pixel should be set
            {
               for(l=0; l < size; ++l)    // These two loops change the
               {                          // character's size
                  for(m=0; m < size; ++m)
                  {
                     glcd_pixel(x+m, y+k*size+l, color); // Draws the pixel
                  }
               }
            }
         }
      }
   }
}


gokgokhan

while (status != 0x03) {  // is LCD busy?
       LCD.r_bar= 0;
       temp = LCD_Data;
       LCD.r_bar = 1;
       status = temp & 0x03;
    }
burda döngüden çıkması için tempin son iki basamağı 11 olması gerekiyor oda LCD_Data ya eşitlenmiş LCD_Data ise oraya gelince değeri ilk değer atanmadığı için 0 gözküyo doğal olarak çıkmıyo döngüden arkadaşlar çok öenmli bi prjem bilen ardakaşlar yardımcı olursa şimdiden teşekkürler

RaMu

Kodun o kısmında bir problem yok,
cd ile r bacaklarını ters bağlamışsın, yer değiştir.

mesaj birleştirme:: 27 Şubat 2015, 23:24:54

Ve kodlarınızı kod tag ı içine alın:
https://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

gokgokhan

Dediğiniz gibi bacakları değiştirdim. Daha önce D portunda hiç değişme yoktu bu sefer d portunda çıkışlar oldu fakat yine o while da takıldı..bende
while (status != 0x03) {  // is LCD busy?
       LCD.r_bar= 0;
       //temp = LCD_Data;
       LCD.r_bar = 1;
       temp = LCD_Data;
       status = temp & 0x03;
    }
temp = LCD_Data; yı bir altı satıra indirdim artık takılmıyor fakat ekrana yine yazı gelmiyor. İlgilendiğiniz için teşekkürler olmadı  128x64 devam etcez napalım  :)

kartal0689

Arkadaşlar,

Büyük karakterlerle yazı yazıyorum. Fakat, Normal LCD kullandığımızda bir yazının üzerine aynı x,y koordinatlarında yazı yazdığımızda üzerine silip yazar.
Fakat burada o yazılan karakterler kalıyor ve üzerine yazıyor. Ekranda salak saçma şeyler oluşuyor. Bunun önüne nasıl geçebilirim.(Winstar T6963C 240x128)

Murat Mert

S.A.
İlk yazdığın değişkeni negatif görüntüsü ile tersle ve yeni veriyi yekrar yazdır. Bende 64*128 bu problemi yaşadım böyle çözdümdeğişken ekranda anlık yanıp sönerek değer değiştiriyor. Pic programlamada daha önce proton kullanıyordum onda olmuyordu ccs c de böyle olunca ilk zamanlar şaşırmıştım. :)
mert07

kartal0689