18F452 40MHZ Oyun yazmak istiyorum

Başlatan nuriozdas, 05 Mart 2013, 17:09:41

nuriozdas

Yılan oyunu tetris adam asmaca gibi basit oyunları çalışmak bu konuda deneyim kazanmak istiyorum
Kaç mhz kristal kullanmalıyım 18F452 pikini 40 mhzde kullanan varmı? 20 mhz yeterli olurmu ? BU pikin hafızası bu konuya yeterlimi? ne dersiniz bu konuda :)

t2

18F2550 kullan. 48 Mhz de çalışır. Hem oyunu usbden güncellersin.

nuriozdas

t2 hocam usbden güncellemeyi pek anlayamadım

Murat Mert

Sn t2 bootloader den demek istiyor.
mert07

nuriozdas

#4
t2 hocama teşşrkkür ediyorum 2250yi önerreek yol harştamı değişitrmiş oldu ve farklı bir pik modelinide öğrenmiş oldum.

başka önerisi olan arkadaşlarımız olursa çok menmun olurum.

Extreme

2250 deyil

2550  dikkat et yanlış alma paranı çöpe atmış olursun

coco


subram

@X-Fi nin yatığı bir devre. Pic ile değil ama mantık hakkında yardımcı olur sanırım;
http://www.coskunergan.com/yilan-oyunu-lpc1768glcd/
http://www.elektronark.org  Türkiyede Elektronik Kültürünü Değiştirmeye Geliyoruz

Murat Mert

S.A.
Dün ilave olarak yazdım ama kayıt etmemişim galiba 18f lerde yeni K serisi picleri kullan derim dahili osilator ile 64 mhz ve 16 mips.
mert07

aydınD

merhabalar
pic ile tetris oyunu yapmak istiyorum acaba bu konuda çalışma yapan var mı
yardım lazım

xemre89


serdararikan

18f2550 4550 gibi mcu lar usb kullanılmayacaksa gereksiz masraflı mcular. ben

18f26k22 veya 18f46k22 tavesiye ederim. yarı fiyatına alırsın. daha çok I/O ve daha hızlı bir işlemciye sahip olursun

Kabil ATICI

Tetris
Öncelikle oyununu nerede görüntüleyeceksin?  LED ekran, LCD ekran buna karar ver ve ekranda bir görüntü oluştur. Kullanacağın blokların çeşitlerini en azından ekranda belirle.

ikinci olarak rasgele sayı üreteci oluşturma. çünkü blokları rasgele oluşturman gerekiyor. Yoksa belirli bir senaryo üzerinden gidersen  kullanıcıyı sıkarsın.

Blokların hareketi için bellek yönetimi. Aslında her blok için sadece 1 bit yeterli. Çünkü ya vardır ya yoktur.. bu noktada ekrana kaç tane blok sığdırılacağı, daha doğrusu blok büyüklüğü önemli bir konu. Ekranda bloklar görünse de asıl işlem bu bellek alanında yürütülecek.Yapacağın blok aşağı inerken bir alttaki satırda blok olup olmadığının denetimini yapmak. Diğer yöntem matris oluşturmak ama bu daha fazla bellek gereksimini vardır. Yani bir bloğu bayt ile temsil ettirmek.(Daha fazla ram ihtiyacı olacağı kesin)

bit blok modeline göre, örneğin;
00000000
00001000
00000000
00000000
01100110
10111111
buradaki 1 blok olan 0 olmayan bitleri temsil ediyor.

Sonrası zaten tuş atamaları, başla/durdur, sıfırla, sağ, sol, blok çevir ve aşağı düşür. Bu tuşları kontrollerini çok iyi bir şekilde yerine getirilecek şekilde düzenlemen gerek.

Timer kontrolu. Bu özellikle bloğun aşağı doğru kendiliğinden hareket edebilmesi için gereklidir. Başlangıçta belirlediğin zaman değeri seviye ilerledikçe küçültülebilir. (zorluk anlamında)

Sonrası artık oyun akışı ile ilgili. Kendine göre bir oyun akışı belirleyeceksin ve progamını ona göre düzenleyeceksin.

Örneğin;
1-başla butona bas,
2-rasgele sayı üretecini çalıştır, bir başlangıç modeli seç, (başlangıçta bu olmayabilir)
3-rasgele sayı üretecini çalıştır, çıkan sayıya göre bir blok modelini oluştur
4-Yeni blok üretildiğinde blok konabilecek alan var mı bak yoksa oyunu bitir.
5-sağ,sol,döndürme ve aşağı düşürme tuşları ile bloğu kontrol et
6-blok altında başka bir blok kalana kadar aşağı indir.(Eğer kullanıcı oyalanıyorsa timer ile blok aşağı kaydırılabilir.)
7-Blok alta indiyse bloğu sabitle. Ve alttaki blokları kontrol et. Tamamlanan blokları sil ve üsttekileri alta kaydır.(gerekiyorsa yok edilen satır sayısı,gelen blok sayısı gibi bilgileri güncelle)
8-3 nolu satıra dön ve işlemi devam ettir.

Bu sadece bir örnek bunu kendin istediğini gibi oluşturabilir ve düzenleyebilirsin. Programını nasıl yazacağın sana kalmış...
ambar7

aydınD

görüntüyü matrix display de görüntülemek istiyorum
eğer ledler daha iyi olur diyorsanız ledlerden düzenek kurabilirim

aydınD

merhabalar
bu yılan oyunu için gerekli malzemeleri aldım
fakat devre şemasında belirtilen display matrix bacakları ile benim aldığım aynı değil
dvre şemasında 5 bacaklı görünmekte benim aldığım displayde 10 tane bacak var
iki display ile gerçekleştirilecek ama orada da o kadar bacak bağlantısı yok
acba bu iki display i birbirine mi bağlıyoruz