Haberler:

Forum kuralları güncellendi LÜTFEN  okuyunuz:  https://bit.ly/2IjR3ME

Ana Menü

GRAFIK EKRAN UYGULAMALARI

Başlatan oyhan, 25 Kasım 2004, 19:53:36

oyhan

ARKADAŞLAR
grafik ekran lar ile ilgili bir oturum yapalımmı?
Pek rastlamadım böyle geniş bir oturuma. Bence faydalı olur. Tecrübesi
ve deneyimi olan arkadaşları bekliyorum.
BİRLİKTEN KUVVET DOĞAR:

aster

bana bakmayın, ben yeni başladım öğrenmeye  :D aceminin yaptığı bu kadar olur


picadam

tabiki olur.hem de çok güzel olur.ben zaten bu konu ile ilgili eproje'de bir board açtım bile.benim de bu konuda çalışmalarım var.yakında sizin yaptığınız gibi resmini bu ekrana da taşıyabilirim.ayrıca bu günlerde serial Graphic LCD ler üzerinde çalışacağım bakalım neler olacak.

benim bu zamana kadar karşılaştığım problemim MicroBASIC programında oldu. bu derleyici de GLCD komutlarını kullanan varsa yardım bekliyorum.çünlü microBASIC isimli program benim çok hoşuma gidiyor ama bana biraz problem çıkardı.
İLİM İLİM BİLMEKTİR, İLİM KENDİN BİLMEKTİR.  SEN KENDİNİ BİLMEZSEN BU NİCE OKUMAKTIR!  ** -- ElektroBOARD http://www.elektroboard.com -- ** Güneşi Balçıkla Kimse Sıvayamaz. Bilgi ve Bilgin Paylaştıkça Değer Kazanır.

OG

Supplied Code Examples

We have provided plenty of practical examples with mikroBasic. All code samples are commented in detail and allow quick start in programming microcontrollers.



Examples currently included in download:

USART examples
PWM examples
SPI examples
CAN examples
CANSPI examples
OneWire and measuring temperature with DS1820
AD conversion examples
with results displayed on LCD
with results displayed on LED
Using 7segment display in Multiplex mode
Examples with LCD
Initialization examples
2 lines
Scrolling text
Examples with Graphical LCD
Drawing lines and shapes on GLCD
Outputing bitmap on GLCD
Fonts demo
Interrupt Service Routine
Using timers
Preloading
Timers and interrupts
Capture and Compare modules (CCP)
Keyboard Implementation
Keyboard Debouncing
Mathematics routines demo; signed and unsigned arithmetic
Multiplication (8x8, 8x16, 16x16)
Division (8x8, 8x16, 16x16)
Trigonometry examples
Conversions examples
Manchester code
and more...


877A
program GlcdTest

' ------------------------------------------------------
' GLCD Picture name: truck.bmp
' GLCD Model: KS0108 128x64
' ------------------------------------------------------

const truck_bmp as  byte[1024] = (
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,128,128,128,128,
 128, 64, 64, 64, 64, 64, 64, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32,
  32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32,
  32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32,
  32, 32,160,160,160, 96,224,224, 96, 96, 96, 32,  0, 32, 32, 32,
  32, 32, 32, 32, 32, 32,  0,  0, 64, 64, 64,  0,128,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,254,  0,  1,  1,  1,  1,  1,253,253,253,253,
   1,  1,  1,  1,  1,  1,253,253,253,253,  1,  1,  1,  1,253,253,
 253,253,249,241,225,193,129,193,225,249,253,253,253,253,253,  1,
   1,  1,  1,253,253,253,253,221,221,221, 29, 17,  1,255,  1,  1,
   1,  1,  0,254,  1,168,  8,  8,  8,  8,  8,  8,  8,  8,  8,  8,
   8,  8,  8,  8, 16,224, 24, 36,132,  0,  2,130,  5, 81, 68,112,
 160,192, 96, 96, 32,  0,128,128,192,192,192, 64,  0,  0,  0,  0,
   0,128,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0, 63, 96, 96, 96,224, 96, 96,127,127,127,127,
 124,124,124,124, 96, 96,127,127,127,127, 96, 96, 96, 96,127,127,
 127,127, 97,103,111,127,127,111,103, 99, 97,127,127,127,127, 96,
  96, 96, 96,127,127,127,127,125,125,125,124,116, 96,127, 64, 64,
  64,160, 96,252,246,  1, 14,  6,  6,  2,  2,  2,  2,  2,  2,  2,
   2,  2,  2,  2,  2, 66,114, 60, 32, 16, 16,  0,  4,  2,  3,  2,
   0,  0,  0,  4,  4,  4,  4, 20, 16, 16, 16, 16, 16,  9,  9, 41,
 112, 32, 67,  5,240,126,174,128, 56,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,  1,
   1,  1,127,127,127,127,255,255,247,251,123,191, 95, 93,125,189,
 189, 63, 93, 89,177,115,243,229,207, 27, 63,119,255,207,191,255,
 255,255,255,255,255,255,255,127,127,127,127,127,127,127,127,255,
 255,255,127,127,125,120,120,120,120,120,248,120,120,120,120,120,
 120,248,248,224,135,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,128,240,248,
 120,188,220, 92,252, 28, 28, 60, 92, 92, 60,120,248,248, 96,192,
 143,168,216,136, 49, 68, 72,  2,160, 96,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,128,192,248,248,248,248,252,254,254,254,254,254,254,
 254,254,254,254,254,255,255,255,255,255,246,239,208,246,174,173,
 169,128,209,208,224,247,249,255,255,252,220,240,127,255,223,255,
 255,255,255,255,255,254,254,255,255,255,255,255,255,255,254,255,
 255,255,255,255,255,255,254,254,254,254,254,254,254,254,254,254,
 254,254,254,254,255,255,255,255,255,255,254,255,190,255,255,253,
 240,239,221,223,254,168,136,170,196,208,228,230,248,127,126,156,
 216,224,240,240,242,242,240,177, 32,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  1,  1,  1,  1,  3,  3,  3,  7,  7,  7,  7,  7, 15,
  15, 15,  7, 15, 15, 15,  7,  7, 15, 14, 15, 13, 15, 47, 43, 43,
  43, 43, 43, 47,111,239,255,253,253,255,254,255,255,255,255,255,
 191,191,239,239,239,191,255,191,255,255,255,255,255,255,255,255,
 255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,
 255,255,255,255,127,127,127,127,255,255,191,191,191,191,255,254,
 255,253,255,255,255,251,255,255,255,127,125, 63, 31, 31, 31, 31,
  31, 31, 63, 15, 15,  7,  7,  3,  3,  3,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  1,  1,  0,
   1,  1,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  1,  1,  1,  1,
   1,  1,  1,  1,  3,  3,  3, 11, 11, 11, 11,  7,  3, 14,  6,  6,
   6,  2, 18, 19, 19,  3, 23, 21, 21, 17,  1, 19, 19,  3,  6,  6,
  14, 15, 15,  7, 15, 15, 15, 11,  2,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0
)

dim
  ii as byte
  jj as word
  someText as string[20]

sub procedure delay2S
  delay_ms(2000)
end sub

main:
  Glcd_Init(PORTB, 2, 0, 3, 5, 7, 1, PORTD)
  Glcd_Fill(0xAA)
  delay2S
  while TRUE
      Glcd_Fill(0x00)
      Glcd_Image( truck_bmp )
      delay2S
      
      for jj = 1 to 10
        Glcd_Dot(jj,jj,1)
      next jj
      delay2S

      Glcd_Fill(0x00)
      Glcd_Line(120, 1, 5,60, 1)
      delay2S
      Glcd_Line(12, 42, 5,60, 1)
      delay2S

      Glcd_Rectangle(12, 20, 93,57, 1)
      delay2S

      Glcd_Line(120, 12, 12,60, 1)
      delay2S

      Glcd_H_Line(5, 15, 6, 1)
      Glcd_Line(0, 12, 120, 60, 1)
      Glcd_V_Line(7, 63, 127, 1)
      delay2S

      for ii = 1 to 10
        Glcd_Circle(63, 32, 3*ii, 1)
      next ii
      delay2S

      Glcd_Box(12, 20, 70, 57, 2)
      delay2S

      Glcd_Fill(0x00)

      Glcd_Set_Font(@FontSystem5x8, 5, 8, 32)
      someText = "Fonts Demo: 5x8"
      Glcd_Write_Text(someText, 5, 3, 1)
      delay2S
      
      Glcd_Set_Font(@System3x6, 3, 6, 32)
      someText = "SMALL FONT: 3X6"
      Glcd_Write_Text(someText, 20, 5, 1)
      delay2S
   wend
end.



18F452
program GlcdTest

' ------------------------------------------------------
' GLCD Picture name: truck.bmp
' GLCD Model: KS0108 128x64
' ------------------------------------------------------
const truck_bmp as byte[1024] = (
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,128,128,128,128,
 128, 64, 64, 64, 64, 64, 64, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32,
  32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32,
  32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32,
  32, 32,160,160,160, 96,224,224, 96, 96, 96, 32,  0, 32, 32, 32,
  32, 32, 32, 32, 32, 32,  0,  0, 64, 64, 64,  0,128,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,254,  0,  1,  1,  1,  1,  1,253,253,253,253,
   1,  1,  1,  1,  1,  1,253,253,253,253,  1,  1,  1,  1,253,253,
 253,253,249,241,225,193,129,193,225,249,253,253,253,253,253,  1,
   1,  1,  1,253,253,253,253,221,221,221, 29, 17,  1,255,  1,  1,
   1,  1,  0,254,  1,168,  8,  8,  8,  8,  8,  8,  8,  8,  8,  8,
   8,  8,  8,  8, 16,224, 24, 36,132,  0,  2,130,  5, 81, 68,112,
 160,192, 96, 96, 32,  0,128,128,192,192,192, 64,  0,  0,  0,  0,
   0,128,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0, 63, 96, 96, 96,224, 96, 96,127,127,127,127,
 124,124,124,124, 96, 96,127,127,127,127, 96, 96, 96, 96,127,127,
 127,127, 97,103,111,127,127,111,103, 99, 97,127,127,127,127, 96,
  96, 96, 96,127,127,127,127,125,125,125,124,116, 96,127, 64, 64,
  64,160, 96,252,246,  1, 14,  6,  6,  2,  2,  2,  2,  2,  2,  2,
   2,  2,  2,  2,  2, 66,114, 60, 32, 16, 16,  0,  4,  2,  3,  2,
   0,  0,  0,  4,  4,  4,  4, 20, 16, 16, 16, 16, 16,  9,  9, 41,
 112, 32, 67,  5,240,126,174,128, 56,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,  1,
   1,  1,127,127,127,127,255,255,247,251,123,191, 95, 93,125,189,
 189, 63, 93, 89,177,115,243,229,207, 27, 63,119,255,207,191,255,
 255,255,255,255,255,255,255,127,127,127,127,127,127,127,127,255,
 255,255,127,127,125,120,120,120,120,120,248,120,120,120,120,120,
 120,248,248,224,135,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,128,240,248,
 120,188,220, 92,252, 28, 28, 60, 92, 92, 60,120,248,248, 96,192,
 143,168,216,136, 49, 68, 72,  2,160, 96,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,128,192,248,248,248,248,252,254,254,254,254,254,254,
 254,254,254,254,254,255,255,255,255,255,246,239,208,246,174,173,
 169,128,209,208,224,247,249,255,255,252,220,240,127,255,223,255,
 255,255,255,255,255,254,254,255,255,255,255,255,255,255,254,255,
 255,255,255,255,255,255,254,254,254,254,254,254,254,254,254,254,
 254,254,254,254,255,255,255,255,255,255,254,255,190,255,255,253,
 240,239,221,223,254,168,136,170,196,208,228,230,248,127,126,156,
 216,224,240,240,242,242,240,177, 32,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  1,  1,  1,  1,  3,  3,  3,  7,  7,  7,  7,  7, 15,
  15, 15,  7, 15, 15, 15,  7,  7, 15, 14, 15, 13, 15, 47, 43, 43,
  43, 43, 43, 47,111,239,255,253,253,255,254,255,255,255,255,255,
 191,191,239,239,239,191,255,191,255,255,255,255,255,255,255,255,
 255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,
 255,255,255,255,127,127,127,127,255,255,191,191,191,191,255,254,
 255,253,255,255,255,251,255,255,255,127,125, 63, 31, 31, 31, 31,
  31, 31, 63, 15, 15,  7,  7,  3,  3,  3,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  1,  1,  0,
   1,  1,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  1,  1,  1,  1,
   1,  1,  1,  1,  3,  3,  3, 11, 11, 11, 11,  7,  3, 14,  6,  6,
   6,  2, 18, 19, 19,  3, 23, 21, 21, 17,  1, 19, 19,  3,  6,  6,
  14, 15, 15,  7, 15, 15, 15, 11,  2,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,
   0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0,  0
)

dim
  ii as byte
  jj as word
  someText as string[20]

sub procedure delay2S

  delay_ms(2000)
end sub

main:
  'Glcd_Init(PORTB, 2, 0, 3, 5, 7, 1, PORTD)
  Glcd_Init(PORTB, 2, 3, 4, 5, 7, 6, PORTD)
  Glcd_Fill(0xAA)
  delay2S
  while TRUE

      Glcd_Fill(0x00)
      Glcd_Image( truck_bmp )
      delay2S

      for jj = 1 to 40
        Glcd_Dot(jj,jj,1)
      next jj
      delay2S

      Glcd_Fill(0x00)
      Glcd_Line(120, 1, 5,60, 1)
      delay2S
      Glcd_Line(12, 42, 5,60, 1)
      delay2S

      Glcd_Rectangle(12, 20, 93,57, 1)
      delay2S

      Glcd_Line(120, 12, 12,60, 1)
      delay2S

      Glcd_H_Line(5, 15, 6, 1)
      Glcd_Line(0, 12, 120, 60, 1)
      Glcd_V_Line(7, 63, 127, 1)
      delay2S

      for ii = 1 to 10
        Glcd_Circle(63, 32, 3*ii, 1)
      next ii
      delay2S
      Glcd_Box(12, 20, 70, 57, 2)
      delay2S

      Glcd_Fill(0x00)

      Glcd_Set_Font(@System3x6, 3, 6, 32)
      someText = "SMALL FONT: 3X6"'
      Glcd_Write_Text(someText, 20, 5, 1)
      
      Glcd_Set_Font(@FontSystem5x8, 5, 8, 32)
      someText = "Large Font 5x8"
      Glcd_Write_Text(someText, 3, 4, 1)
      delay2S
    wend
end.
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.

puzzle74

Arkadaşlar  GLCD ile ilgili BMP uygulamalarımı çok yakında burada görebilirsiniz, bir türlü vakit bulupta gönderemiyom valla.

ahmet2004

Grafik lcd lerle ilgili bir site

Grafik Lcd Sitesi


teknikelektronikci

aster hocam verdiğiniz resimndeki grafik lcd uygulamanızda -vout ile rs yi birleştirip vcc yani + ya verdiniz değilmi bende grafik lcd leri yeni öğrenmeye başladım fakat şu an donanım aşamasındayım bu konuda takıldım teşekürler saygılar
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!

MRESAT42

KS0108 KONTROLÖRLÜ GRAFİK LCD DETAYLI ANLATIMI İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNKİ ZİYARET ETMENİZİ TAVSİYE EDERİM. SİMÜLASYON PROGRAMI BİLE MEVCUT. ÇOK ANLAŞILIR... KOLAY GELSİN


http://www.geocities.com/dinceraydin/


http://www.geocities.com/dinceraydin/screencast/gfxtr.html