PIC ASSEMBLY ILE HAFIZA OYUNU

Başlatan aycan07, 01 Mayıs 2013, 21:40:27

aycan07

Yapmak istediğim devre de butonlar ve ledler bulunarak Pic 'in sırası ile yakıp söktüğü ledleri butonlar yardımı ile aynı kombinasyonu yakarak devam edecek.Yani bir nevi hafıza oyunu.
Bu programı assembly ile gerceklestiroyorum.Su an Timer kullanarak ledlerı rasgele olarak yakabilmekteyim
Ancak butonlar dan giris alamadım?
Rb Kesmesini kullanmaya calıstım ancak tam yapamadım http://picproje.org/Smileys/default/sad.gif
yardımcı Olurmusunuz ???? http://picproje.org/Smileys/default/cry.gif

http://huseyinaycan.blogspot.com/2013/05/pic-assembly-ile-hafiza-oyunu.html
projemin detaylarına ve dosyaya buradan ulaşabilirsiniz.

mehmet

Asm' den anlamam ama PortB kesmesinde
PortB okunmuş ve PortA ya çıkış verilmiş gibi
görülüyor. Şemada ledler B portunda...
Ayrıca giriş-çıkış tanımlamaları,
konfigürasyon eksik.

Naçizane gördüklerim...
Örnek uygulamalar bulup anlaşılır bir düzen
oluşturmaya gayret ediniz...

Olan olmuştur,
olacak olan da olmuştur.
Olacak bir şey yoktur.
---------------------------------------------
http://www.mehmetbilgi.net.tr

aycan07

Cevvabınız icin tesekkürler
Hatam timer daymıs
Timer da ki bni hata yüzünedn programım saçma degerler üretiyor ve stack e hatası veriyor
O hataları gectim projemin bitmesine az kaldı umarım başarılı bir sekilde bitiriirim.

jir

aycan kardeşim bendede  stack hatası vardı yeni algoritma ile olayı çözdüm istersen beni bi gör:D

mehmet

Umarım "gör" kelimesi manasını herkes
yüz yüze görüşmek manasında
anlıyordur.
Yoksa burada karşılıksız paylaşım
yapılmaktadır...
Olan olmuştur,
olacak olan da olmuştur.
Olacak bir şey yoktur.
---------------------------------------------
http://www.mehmetbilgi.net.tr

aycan07

Cevaplarınız icin tesekkürler
Stack Hatası olarak çözümüm :
CALL ve RETWL kullanmamak oldu
Size de tavsiyem olarak
CALL ve RETWL komularından ne kadar uzak durarsanınz o kdar iyi olur
GOTO ile gidip GOTO ile gelirseniz hata almassınız :D

Tagli

Bu yanlış bir çözüm olmuş. Bu komutlar fonksiyonel programlamanın temel araçlarıdır, ki fonksiyonel programlama programın düzgün, anlaşılabilir ve kolay onarılaiblir olmasını sağlar. Önemli olan bu komutları dengeli kullanmaktır, yani toplamda ne kadar call varsa o kadar da return olmalı (PC'nin değiştiği tablolu özel sistemleri göz ardı edersek). Ayrıca, iç içe kaç defa call çağrıldığına dikkat edilmeli. Bol sayıda call çalıştırılıp ardından return ifadeleri unutulursa o zaman donanım yığını şişip işleri bozar.
Gökçe Tağlıoğlu

aycan07

Merhaba arkadaşlar uzun bir süre önce projeyi tamamladım.
ASM ile random sayı tutarak ve tutulan sayılar kadar ledleri yakıp ledlerın yanındaki butonlar yardımıyla gerçeklesen olayın aynısı butonlara basarak gerçekleştiriyoruz.
ASM ile en basit bir led bile yakmak gerçekten insanı bir hayli yormaktadır.
Onun için size elimdeki tüm asm kaynak ve proje ilgili sunumu paylaşmaktayım.

http://huseyinaycan.blogspot.com.tr/2014/03/pic-asm-proje-ve-kaynaklar.html


İyi çalışmalar...