Haberler:

Foruma Resim Yükleme ve Boyut Sınırlaması ( ! )  https://bit.ly/2GMFb8H

Ana Menü

Protonda Bilardo Skorbordu

Başlatan Efecan, 27 Şubat 2014, 11:15:06

yuppi

iyide sende de 3 değişken olması lazım.Sen kendin bahsettin.Istaka sayısı vuruş sayısı toplam sayı.Onun için herkez 3 değişken gösteriyor.Benim sayı1 sayı2 demem 3 değişkeni ifade etmek içindi senin değişkenin ne ise onları yazman lazım.Ama yazdırma mantığı bu.(En azından benim kullandığım)

Efecan

3 degısken kullanmadım ben bı degıskenım var ama sımdı denıcem hocam 3 degısken ıle

Efecan

tamamdır hocam 3 degısken ıle yaptım devre calısıyor tesekkur ederım herkeze.

Efecan

hocam benim bir sorum daha olacak bu lcd de ıkı degısken sayının ortalamasını gormek ıcın protonda hangı kodu kullanıyoruz ondalık sayı ortalaması için.

yuppi

#19
ortalama değer olcak değişkeni float olark tanımla

Efecan

nasıl yani ben mesala SAYI=(SAYI1+SAYI2)/2 dedim protonda ama burda lcd de bu ıkı degısken sayısının ortalamasını ya tam verıyor ya bı eksek yada bı fazla dedıgım sıstemde yapmak ıcın float kodunu nereye yazıcam yazdıgım kod duracak mı basla bırsey eklıcem mı

Efecan

float komudunu degıskene tanımladım bu sefer dıg komutunda hata verdı    :-\

yuppi

dim float as ort
ort=sayi/2
print at 1,2,"Ort:",ort
yadar
print at 1,2,"Ort:",Dec3 Ort

Efecan

hocam benım kullanacagım komut float komudu degıl ondalık kesırler ıcın daha farklı komut kullanmam gerekıyormus.. baska ne tur komut kullanabılırım kı ??

Maxim

bölme işlemini yap

mesela
DIM SONUC AS FLOAT //olsun

sonuc = sayi1 + sayi2 / 3   //dedin
sonuc = 334,76   //çıktı diyelim


dıg komutu içinde önceden bunları tanımla
DIM BIRLER AS BYTE
DIM ONLAR AS BYTE
DIM YUZLER AS BYTE 
DIM EKRAN AS WORD

sonra sonucu 10 ile carp

ekran = sonuc * 10
ekran degerin 3347 olacak

şimdi dig komutunu kullanarak, ekran içinden istediğin sayıları sırayla birler,onlar ve yuzlere yerleştir.



Efecan

cok tesekkur ederım hocam bu sorunda cozuldu sagolun

Efecan

hocam ben şimdi iki tane 4511 entegresi kullandım bunların ıkısının cıkısına da ıkı tane dısplay bagladım pınden 4 tane cıkıs almam gerekıyor 4511 ıcın.     ıkı tanesını PORTC.6 ve 7 den aldım diğer ıkı tanesını PORTD.0 ve 1 den aldım dıger 4511 baglantılarının da hepsını yaptım devreyı calıstırdım sıstem ıstedıgım gıbı calısıyor ama dısplay surekle 33 gösteriyor arttırmak ıcın butona basıyorum aynı sekılde eksı ye ve tanımlamak ıcın de entere basıyorum sıstem dogru calısıyor ama sureklı dısplay 33 gosteriyor bu neden olabılır ??

Efecan




hocam sımdı burdan ben player b ıcın 4511 entegresıne gıden kabloların 4 tanesınden 2 tanesını PORTC.6 ve PORTC.7 den aldım diger ıkısını PORTD.0 ve PORTD.1 den aldım ama PORTC nın 6. ve 7. ayakları haberlesme oldugu ıcın sureklı bılgı gonderıp dısplayde 33 rakamını verıyor bu sefer protonda ADCON1=7 komudunu kullandım PORTA da analog olan pınlerı dıgıtal olması ıcın PORTC de 6 ve 7 ye gıden kobloları PORTA ya bagdım bu seferde displayde sureklı 0 gösteriyor bunu nasıl cozebılırım

Maxim

Declare All_Digital= true dersen tüm girişler digital olur
seri portu kapatmak istersen ki normalde kapalıdır RCSTA.7=0



Efecan

sorunu buldum hocam devre bıttı sorunsuz bı sekılde calısıyor tesekkur ederim