Elektromanyetik Retarder

Başlatan zafzaf82, 26 Temmuz 2006, 13:37:08

zafzaf82

Merhaba arkadaşlar

Elektromanyetik Retarder fren sisteminin nasıl çalıştıgı hakkında bilgisi olan varmı. Yaptıgım araştırmalarda somut bir bilgi bulamadım. Umarım yardımcı olabilirsiniz..
Mikroişlemci bi araçtır, amaç değil.....

haciman

Kabaca retarder (rotarder) şöyle çalışır.

Şaftın motor kısmına doğru yataklandığı bölgeye bir adet balata bağlanır. Bu balatayı açıp kapamak için hidrolik bir sistem mevcuttur ve bu sistem kabin içinde bir kola bağlıdır. Kol çekildiğinde yağ pompası basınçlı olarak hidroliği (yağı) basar. Bu hidrolikte balataların kapanmasını sağlar ve şaft hızı kontrollü olarak yavaşlatılır. Bu sırada tekerleklerde herhangi bir zorlanma (veya kilitlenme) olmadığı için araç kontrollü olarak yavaşlar (yığılır). Özellikle çekici, otobüs ve bazı kamyonlarda kullanılır.
“Buna karşılık sizden hiçbir ücret istemiyorum. Benim ücretim ancak âlemlerin Rabbi olan Allah’a aittir.”  (Şu’arâ Sûresi 109)

aster

Amcam demiş ki,
Tekerlekli ve motorlu araç kullanmaya meraklı insanların iyi bir şöförün kullanımını gördüklerinde mutlaka binek arabalarında da olmasını isteyecekleri güzel frenleme sistemi..
özellikle işi yalayıp yutup bitirmiş ve devamlı oturup direksiyon sallamaktan tanımlanamayan yuvarlak acaip bir göbek sahibi olmuş, bir yandan otobüs sürerken bir yandan geviş getirerek fındık fıstık kemiren, uykusu gelince klima veya teyp ayarı ile oynayan veya muavine sataşan kaşar şöförlerimiz bu teknolojinin kullanımını üst seviyelere dayandırarak 100 km boyunca freni hiç kullanmadan gitmek gibi denemelere girerler..

yararlı güzel bir teknolojidir..severiz kendisini ..

haciman

aster hocam be bu fren sistemine hastayım.

Treyler fabrikasında yaptığım staj esnasında çekicilerde bu fren sistemini baya bi inceledim. Ama benim incelediklerimin hepsi hidrolik kullanıyordu. Acaba bunun manyetik olanı ABS gibimi çalışıyor?

Retarder büyük araçlar için olmazsa olmaz. Helede bizim ülkemizi düşünürsek illa olacak. Ama bazı araçlarda kullanımı biraz abartılıyor. Scania kamyonlara bu sistemi yapmışlar. Kamyonun yük sınırı 16 ton. Bu kamyona 22 ton atıyorlar ve rampadan inerken retarder kullanıyorlar. Tabii bi kaçı kovanı kırınca bu işten vazgeçtiler. Eğer çekici dahil büyük araçlarda retarder kullanılmazsa fren balatları 1 ayda sakız gibi incelir (tecrübe ile sabittir).
“Buna karşılık sizden hiçbir ücret istemiyorum. Benim ücretim ancak âlemlerin Rabbi olan Allah’a aittir.”  (Şu’arâ Sûresi 109)

z

Bu fren sisteminde gene balata var  balatalar elektromağnetlerle harekete geçiriliyor, fakat frenleme sistemi tekerleklerde değil şaft üzerinde doğru mu anladım.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

OG

Alıntı yapılan: "haciman"Kabaca retarder (rotarder) şöyle çalışır..
Kamyoncuların şaft fireni dediği bu olsa gerek.
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.

haciman

Evet bunalmış hocam aynen öyle. ZAten bu sistemin avantajıda burda. Araç şafttan frenlendiğinde kontrollü olarak yığılıyor. Özellikle virajlara girerken çok kullanılıyor. Bu sistem eğzoz frenine alternatif olarak geliştirilmiş.
“Buna karşılık sizden hiçbir ücret istemiyorum. Benim ücretim ancak âlemlerin Rabbi olan Allah’a aittir.”  (Şu’arâ Sûresi 109)

OG

Bir yanlışlık olmalı. Balata değil de hidrolik sıkışması ile frenleniyor galiba.

Zaten araçta balata var, şafta balata atmak ne kadar gerekli olur?

http://rapidshare.de/files/26542683/RETARDER_NED_R.pdf.html

http://www.modifiyem.com/forum/archive/index.php/t-33203.html

http://www.modifiyem.com/forum/showthread.php?t=33203
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.

aster

Aktarma organlarından birine hidrolikle baskı uygulanıyor, sürtünme olmadan arada kalan hidrolik yağı, yağda fazla zorlandığında (çiğneme de denir) mis gibi kızarır ve viskositesi bozulur incelir bu nedenledir ki frenlerde özel hidrolik yağı kullanılır (pas sökücü olarak da kullanılır)

Aktarma dedikte benimde hastası olduğum bir sistem var, mucidi gene bir bakımcı, amcam motor indirip bindirmekten gına gelince bu basit sistemi bulmuş ve dünyaya satıyor süper rahatlık bilesiniz



bu 8 olmuş hali ama bu onun görevi zaten
http://www.burkeltd.com/kaplin_files/slide0010.htm

birde bunların manyetik olanları var güzel aletler şahsen

özet; REX-MAGNELINK KAPLİNLER: MAGNELINK KAPLİNLER MIKNATIS ESASINA GÖRE ÇALIŞIR.FİZİKSEL TEMASI OLMAYAN İKİ KOMPONENTTEN OLUŞUR.BU SAYEDE VİBRASYON TRANSFERİNİ ELİMİNE EDERKEN TEMASSIZMANYETİK OLARAK TORK İLETİMİNİ SAĞLAR.AŞINMA OLMADIĞININDAN BAKIM VE DEĞİŞTİRME GEREKMEZ,BU SAYEDE SİSTEMDEKİ BAKIM AZALIR DEVAMLILIK VE GÜVENİLİRLİK ARTAR.