robot yapmak isteyen ve ilgilenen arkadaşlara...

Başlatan axanc, 14 Kasım 2003, 21:11:35

axanc

selam millet...

buradaki lin'te bir çok, hem de çok fazla robot örneği var...
http://www.robotics.com/robomenu/

burada da bizim yaptığımız "labirent çözen robot fare"nin resimleri..:


http://www24.brinkster.com/kaancweb/resi/resi.html

:)
Uzmanlık: Bilgisayar Müh. öğrenci Derleyici: PicBasic Pro Compiler Ver. 2.45 Program: Proteus 6.2.5 ve MCSP

fsan


axanc

selam...

ben ilk yaptığımda görünüodu, birden bi sorun oldu ben de artı bir html sayfası yaptım bakıverin gari...

http://www24.brinkster.com/kaancweb/resi/resi.html
Uzmanlık: Bilgisayar Müh. öğrenci Derleyici: PicBasic Pro Compiler Ver. 2.45 Program: Proteus 6.2.5 ve MCSP

Libertador

Harika eglenceli bir proje olsa gerek. Bu robotun nasil yapildigi hakkinda bir yazi yazmayi dusunuyor musun? Esasinda bu proje eglenceli bir yarisma haline bile gelebilir.  :)

axanc

selam...

walla robot'u bir arkadaş için tasarlamıştım, sonraları oldukça geliştirdim... olay şu..: bu robot fare 6x6 matiris içinde sizin istediğiniz bir kareyi bulmak için tasarlandı... matris'in "satır x sutun" sayıları programdan değiştirebiliyor... istenilirse bulması gereken kare dışarıdan buton yardımıyla alınabiliniyor veya da programın içinden belirlenebiliyor...

----- ----- ----- ----- ----- -----
I  31 I  32 I  33 I  34 I  35 I  36 I   >'6. SATIR
 ----- ----- ----- ----- ----- -----
I  25 I  26 I  27 I  28 I  29 I  30 I   >'5. SATIR
 ----- ----- ----- ----- ----- -----
I  19 I  20 I  21 I  22 I  23 I  24 I   >'4. SATIR
 ----- ----- ----- ----- ----- -----
I  13 I  14 I  15 I  16 I  17 I  18 I   >'3. SATIR
 ----- ----- ----- ----- ----- -----
I  7  I  8  I  9  I  10 I  11 I  12 I   >'2. SATIR
 ----- ----- ----- ----- ----- -----
I  1  I  2  I  3  I  4  I  5  I  6  I   >'1. SATIR
 ----- ----- ----- ----- ----- -----

ilk kareden itibaren geldiği bütün karelerin bilgilerini, o kare için ayrılmış kütük içine kaydediyor... "1" o yöndeki yolun kapali, "0" ise açık olduğunu belirtiyor.. örneğin...:

Kare Numarasi..:1
BATI.....1
GUNEY....1
DOGU.....0
KUZEY....1


buradan anlaşılan şu ki, birinci karede gidilebilecek yön olarak sadece "doğu" var... burada "sağ", "sol" vb. kullanmak yerine "doğu", "batı" kullanmak verilerin alınışı sırasında birkaç fazla işlem gerektirsede verilerin hafızaya saklanmasında ve gidilecek yönün belirlenmesinde ve de işin sonunda bize oldukça büyük kolaylıklar sağlıyor....

mesela fare o kareye tekrar geldiğinde oranın bilgilerinin hafızasında belirli bir formatta olmasından faydalanıyor ve algılayıcıları kullanmadan hafızadaki bilgiye göre haraket ediyor... esas olay burda başlıyor... fare geldiği bir karenin çıkmaz sokak olduğunu anladığında geri dönüyor ve çıkıyor, ve o çıkmaz kareye bir daha geri dönmüyor...

örneğin 1'inci kareden 2'nci kareye geliyor ve görüyor ki 2'nci kare çıkmaz sokak, geriye dönüğ,p 1'inci kareye dönüyor ve aldığı bilgilerde 1 ile 2'nci kare arasını kapalı (yani 1) olarak değiştiriyor.. bu sayede tekrar  2'nci kareye gelmiyor... kareye ilk kez geldiğinde aldığı bilgilerin birer kopyasını saklaması ise esas bilgilerin kaybolmasını engelliyor...

belirli önceliklerle haraket ederek labirent'i çözüyor ve sonra olduğu yerde yani bulması istenen karede duruyor... "gösterge"yi takıp butona basınca önce göstergedeki led'leri kontrol etmek için bütün led'lerle gösteri yapıp, sonrasında x-y kordinatları şeklinde "bulması istenen karenin" kordinatlarını siz butona bastıkça veriyor... sonra da sırasıyla 1'den 36'ya kadar karelerin bilgisini siz butona bastıkça vermeye, mesela şöyle bir durum oluyor..:
("x": yanan led, "o": sönük led)..

    o     

x         o

     x    


burada kuzey ve dogu tarafları açık, güney ve batı tarafı kapalı şeklinde size bilgiyi veriyor.... bütün karelerin bilgileri verilince bütün led'lerle sürekli "blink" yapıyor... olay bu kadar....

işin esas komik yanı bunu yaptığım sırada benim bpb'den felan haberim yoktu, proteus'u ise işin ortasında bulmuş olmam..

nasıl olmuş... : )
Uzmanlık: Bilgisayar Müh. öğrenci Derleyici: PicBasic Pro Compiler Ver. 2.45 Program: Proteus 6.2.5 ve MCSP

Libertador

Harikasin. Dil olarak ne kullandin merak ettim. Bu proje beni de oldukca sardi. Aslinda tam yarismalik birsey. Degisik yerlerden birakilan fareler peynirin oldugu kareyi bulacaklar. Mukemmel olurdu.
Sanirim Hitec-C ile iyi birseyler yazilabilir. Hatta basliyorum simdi. :)

axanc

selam...

dil olarak assemble kullandım... yaklaşık bi 24sayfa felan sürdü, labirent içindeki bazı şekiller yüzünden kafanız oldukça karışacak, benden söylemesi... oluşturduğunuz ana mantığı bana söylerseniz yardımcı olurum...

bu arad bu bir tez olarak verildi... hatta bu aralar fare parçalandı tekrar baştan yapılıyor... :)
Uzmanlık: Bilgisayar Müh. öğrenci Derleyici: PicBasic Pro Compiler Ver. 2.45 Program: Proteus 6.2.5 ve MCSP

axanc

selam...

karelerin ortasındaki beyazlıklar, sağa veya sola veyahut geriye dönüş sırasında bir sorun çıkarsa ve dönülemezse diye var, sistem dönüşü sağlayıp kareden çıkana kadar deniyor...
Uzmanlık: Bilgisayar Müh. öğrenci Derleyici: PicBasic Pro Compiler Ver. 2.45 Program: Proteus 6.2.5 ve MCSP