ESC Li-İon Batarya ile çalışırmı?

Başlatan Mucit23, 16 Kasım 2011, 22:21:52

Mucit23

Motoru sabitleyip çıkabildiği son devre kadar çıkardım. Fakat puls genişliği 1600us den sonra motor sankide son devrine ulaşmış gibi daha yükselmedi. Ben besleme voltajına yordum işi Belkide 22.2 volt gelirim vermem gerekiyor.

muhittin_kaplan

Motorun değeri bellidir. ESC de tabi.

Mucit23

Hocam ESC nin
Üzerinde 5 ile 26Vdc yazıyor. Yani 22 volt ile çalışır. Yanlız motor bu işe ne der bilemiyorum. Motor hakkında bi fikrim yok malesef.

muhittin_kaplan


Mucit23

Geçen gün Yıldız Elektronik ten almıştım ESC ve motoru. https://www.picproje.org/index.php/topic,36201.0.html
Hocam ESC budur.

image hosting gif
Motor ise Budur.

adult image hosting

Turnigy X500-4000

muhittin_kaplan


muhittin_kaplan

bu motor volt başına 4000 devir dönüyormuş.
Model: X500-4000
Turns: 6
Kv: 4000rpm / Volt
Power: 500W
Resistance: 0.043Ohms
Idle Current: 1.9A
ESC Required: 40A+
Cells: 3-4s Li-Po, 20C+
Diameter: 28.4mm
Length: 31.6mm
Shaft Diameter: 3.17mm
Weight: 62g
Plug: 3.5mm bullet connectors are included for motor and ESC

Mucit23


camby

Alıntı yapılan: pcb - 18 Kasım 2011, 09:43:29
Lityum piller bir adaptör ile şarj olabilirler ancak seri ve bir kaç paralel bağlı pillerin şarj olma hızları eşit değildir. Beslemenin pozitif kısmındaki ilk pil ve onu takip eden piller daha yüksek voltaj değerlerine daha çabuk sahip olurlar , bir süre sonra pozitif tarafındaki ilk pil 4,2V olurken 2. pil ise 4V diğerleri 3,8V da kalabilir. Bu sıralama değerleri pillerin eskimesi ile daha belirgin hale gelir.
3 veya daha fazla seri pilde bu voltaj değer farkı çok çok daha belirgin olur , 1-2 şarj-deşarjdan sonra negatif beslemeye en yakın olan pil 3,6V değeri altına kısa sürede düşer , bir süre kullanımda da tamamen ölü duruma gelir ve şarj olmaz , pilin ölmesinden sonraki ilk şarj da ya hiç bir şarj belirtisi göstermeden üzerinden akımı geçirip diğer pillerin şarj olması sağlar veya 3-4-5V a hemen yükselerek aşırı şarj edilmiş pil gibi ısınma ve patlamaya sebep olacaktır.
Marka Lityum pillerin içinde minik aşırı şarj a karşı koruyan devre bulunur , limitin aşımında pil şarjını keser ve kullanımı durdurur , pili artık kullanamazsınız. Çin malı 3-5 tl ye olan lityum ion piller korumasızdır (unprotected).

Orjinal şarj cihazları ile şarj;
Lityum ion şarj cihazlarında balans yapmayı sağlayan her pil için, pile paralel bağlı dirençler vardır  ancak bunlar pil ile kısa devre halinde değildir, eğer bir pil diğerinden daha hızlı yükselen bir voltaj değeri gösteriyorsa direnç, dahili bir fet ile kısa devre yapılarak pil üzerine düşen akımın direnç üzerinden geçmesini ve pil şarjı engellenerek diğer pillerin bu pil voltajına yükselmesi beklenir , voltajlar benzer değere geldiğinde ise kısa devre yapılan paralel direnç devre dışı bırakılır buna balans yapmak denir,  bir veya bir kaç pilin aynı anda paralel dirençlerini aktif-deaktif yapmak mümkündür. Balans, şarj edilmek istenen voltaj değerine kadar yapılarak serideki tüm pillerin şarj kesim değerine kadar birbirlerine en yakın voltajlarını koruması ve şarj kesim voltajı na   hepsinin aynı anda girmesi sağlanır. 
Balans, en küçük voltajlı pil değeri ölçülerek diğer pillere uygulanır. Daha açık bir ifade ile en küçük değerlikli pil 3,7V ise 3,7V dan büyük diğer tüm pillere balans uygulanır , en küçük değerli pil şarjı artarken diğer balans yapılan piller kısa devre paralel direnç ile ya voltaj değerlerini korur yada deşarj olmaya başlarlar, bu paralel direncin ve besleme akımının uyumu ile alakalıdır.

Merhaba,

Li-ion pilleri paralel kullanmaya çalıştığımızda buna benzer bir sorunla karşılaşır mıyız ?