Saz akordu - Sazda tellerin tek başına notaları

Başlatan z, 20 Nisan 2015, 15:01:22

bybik

Ben genelde ideal akortta kullanıyorum.Aradığınız programın linkinide ekliyorum.


Android için  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bork.dsp.datuna
Bilgisayar için http://www.gezginler.net/indir/ap-tuner.html

Çizimde gördüğünüz degerleri programların ekranındada görürseniz akort tamamdır.

vsalma

#16
Hocam pek cok uygulama denedim ama en cok memnun kaldigim eskiden gitar icin de kullandigim AP tunner uygulamasi.

Bu masaustu uygulamasi, bilgisayarda kullanabilirsiniz.
http://download.cnet.com/AP-Tuner/3000-2133_4-10342381.html

Asagidan yukariya dogru.

Alt Teller (DO)
1. ince tel. C4
2. ince tel. C4
3. bam teli C3

Orta Teller (FA)
4.tel F3
5.tel F3

Üst Teller (Si bemol)
6. ince tel. Bb3
7. bam teli Bb2

seklinde akor edeceksiniz.

z

Teli kırma sebebim anlaşıldı.

Orta tellerden birisini D3 yaptıysam diğerini D4 yapmaya çalıştım.  Alt ve üst gruplarda olduğu gibi bu tellerin de farklı oktavlarda olması gerektiğini düşünmüştüm.

Peki anlamadığım konu;

Orta guruba 2 tel takılmış nota ve oktavları aynı. Amaç ne? Çalarken telleri ıskalamamak desem komik olacak. Sesin şiddeti artsın diye mi?
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

polleme

Aynı veya farklı oktav da olsa birden fazla tel kullanmanın temel amacı çıkan sesi artırmaktır.

z

Farklı oktavlar işin içine girdimi amaç tını elde etmek. Yoksa ortadaki tellerde olduğu gibi üst ve alt grupta da kendi notalarındaki aynı teli takar geçerlerdi.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

Mr_YAMYAM

Eski bir konu olmasına karşın bağlama çalan birisi olarak birşeyler yazayım dedim :D
Tüm bağlama modellerinde KARAR SESİ denilen bir şey vardır. Bu esasen RE sesi olup bağlamanın kulaklarından itibaren ikinci kalın perdedir. Sonraki her kalın perde genellikle bir notayı temsil ederler. Ancak bağlama düzeninde notalar lineer gitmedikleri için bazı sesler ( Mİ-LA gibi) ince perdelere denk gelmektedir.
Karar sesi olan RE sesi alt tellerdeki RE notasına basıldığında elde edilen sestir ve söyleyen kişinin ses tonu baz alınarak ayarlanmış notadır. Herhangi bir sanatçının ses tonu için bu karar sesi santaçının sesine göre ayarlanır.
Orta teller RE kararı olduğu için alt tellerdeki RE notasına basıldığında orta teller ile eşitleniyorsa bu akort doğru olacaktır. Keza aynı şekilde orta tellerdeki karar sesi (Alt telde basılan RE perdesi) basılarak üst tellerin sesi orta tellerle birleştirilirse üst teller SOL olacaktır.
Yapılan akordun doğruluğu farklı şekillerde kontrol edilebilir.
Üst tellerdeki DO notasına basılıp alta doğru tüm tellere vurulursa tüm seslerin harmonik olarak eşdeğer olduğu gözlemlenir.
Alt teldeki RE notasına basılıp orta tellerle (orta teller boşta) birlikte orta ve alt tellere mızrap atılırsa sesin eşit çıkması (aynı nota) gerekir.
Bağlama akordu için nota düdüğü kullanmak pek doğru görülmez. Yine de LA düdüğünü savunan kişiler bulunmaktadır.
LA sesi alt tellerin boştaki sesidir. Ancak her oktavdaki LA sesleri farklı olduğundan (Harmoniksel olarak) bağlama için yapılmış LA düdükleri tercih edilmelidir.