Elektrik Motorları

Başlatan Kadirr, 08 Eylül 2015, 14:52:44

Kadirr

Burada çok güzel işler yapıyorsunuz.
Biraz takip ettim emeklerinize sağlık.
Bende bu alanda çok iyi değilim buradaki tecrübeli arkadaşlardan hocalarımızdan yardım alabilceğimi düşündüm. Sırf bu yüzden üye oldum gerçekten ama yanlış yoldaymışım gerçekten sorunumun başında ilgilenen arkadaşlara başka soruların olucağını hatta irtibata bile geçeceğimi belirttim ama anlatamadım kendimi demek.

Yuunus

Kadir cer motoru denen aslinda buyuk bir dc  motor alan sargisi enduvi collector vs den olusuyor. trende bu motordan 6 tane var ve 2000 hp nin ustunde bir dizel motordan besleniyor ve arada alternator var. yaklasik 1500 ton yuku surukleyebiliyor. cerin milinde kucuk bir disli var oda buyuk disliyi ceviriyor. yani mantik hep ayni disli sistemi. cer biraz buyuk olur senin sisteme sen 2kw lik asenkron motorlu reduktorlu motorlar var onlari bir arastir.

RaMu

Bu ne alınganlıktır,
bu bakışla trafiğe çıksak
her dakika biriyle kavga etmemiz gerekir.
Bırakın bunları.

Daha teknik bakarsak olaya problem kalmaz.
Hesaplarınızı anlatın,
yapılacak işlerin detaylarını verin,
gerekirse fotoğraflayın.
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

Kadirr

Teşekkür ederim sayın digiman araştırdım dediğiniz gibi çok yüksek güçler onlar.
Alınganlık etsem hesabı çoktan kapatmıştım. Burada sorunlarını dile getiren insanlara daha başından beri ilk yorumu okursanız gelen cevabın "gene free takılcaz" fln bunlar güzel şeyler değil. Adamın bilmemesini alay konusu etmek ne kadar hoş sizce. Konuyla ilgili bir derdi olmazsa yani biliyo olsa zaten sormaz burda.
Benm sorunumu redüktörlü DC motor çözer gibi şu aşamada tasarım ekibinden nasıl bir montaj yapacakları gelmediği için kesin bir güç hesabı yapamıyorum sistemin şuanki durumunda kalkış için gerekli çekme momenti bahsettiğim çaptaki tekerleğe göre 10 000Nm. Bu rakam tek tekerlek için tabi. Benim amacım bu denli çekme momentini karşılayabilecek iki elektrikli motorla olan sistemin yükünü hafifletmek. Bunu yaparken de fazla bir yer kaplamaması ve akü yada pille sistemi beslemek veya ikisi ile de aynı anda beslemek. Çünkü sistemin bir denetleyici ile devreye girip çıkacağı zamanlar olucak. Buradan yola çıkmaya çalışıyorum sisteme bağlantı mesafesi fln geldiğinde motordaki gerekli momenti tam olarak soyleme şansım olucak.

DaRt

#19
Arkadaşım burada yenisin bazı şeyleri bilmiyorsun o nedenle alınganlık yapıyorsun. z hocanın ilk mesajında yardımcı olmuş örnek vermiş zaten. Burada konuyu kesebilirdi zaten ama daha fazla yardımcı olmak için detay istemiş. Sen de zaten yardımcı olacaklara detay vereceğini söylemişsin zaten tekrar detay istemiş. Buradaki çoğu kişi öğrenmeyi sever bir takım sorulara cevap verirken bir taraftan soru sorar ki arada bir şeyler öğrenirim belki diye düşünür.

Konuya gelirsek 50KW çok büyük güç. Hareket ettireceğin makine nasıl bir şey hangi şartlarda (yokuş tırmanacak mı? Düz yolda mı gidecek) hangi hızlarda çalışacak? ne kadar zamanda hızlanacak? frenleme nasıl olacak? lastik tekerlek üzerinde mi gidecek? metal ray üzerinde metal tekerlek mi olacak? Bunların hepsi gerekli motor gücünü etkileyen parametreler. Hemen bir hesaplama örneği vereyim. http://www.yr.com.tr/Res/Makaleler/Mekanik%20Uygulama%20%C3%96rnekleri.pdf linkindeki dokumanın 12. sayfasında bir kren örneği var. 30 tonluk 4 metal tekerlekli kreni 0,2~0,8 m/sn hızla hareket ettirmek için 1KW motor gücüne ihtiyaç var. Şimdi z hocanın yazdıklarını tekrar okuyun. Senin uygulamanın yüksek hızla (80~90km/saat) hareket edeceğini yada yokuş çıkacağını sanmıyorum çünkü böyle bir sistemin akü ile hareket ettirilmesinin saçma olduğunu lise talebeleri bile bilir.

Senin sisteminde elektrik motoru dizel motora destek için kullanılacak yazmışsın bu durumda hibrit araçlardaki gibi bir sistemse durum daha farklı bir hal alır buna hiç girmiyorum.

Düzelti: Ben yazarken yeni bilgiler gelmiş.

10000 Nm çok çok büyük. deger 2 tekerlekten tahrik sisteminde 0,6 m çapında tekerlekte 6666kg itme kuvveti yaratır bu. Makinede rulman kullanılmadan doğrudan zemin üstünde kaydırılsa bile 6666/40000=0,16 sürtünme katsayısı ki bu neredeyse çelik-bronz arası sürtünme katsayısıdır. Tekerlek ve rulman kullanılacağından bu itme kuvveti çok gereksiz. Bence hesaplarını gözden geçir.

Kadirr

#20
@DaRt öncelikle yorumun ve linkin için çok teşekkür ederim.
Hala alınganlık dıyosunuz ben alınganlık yapsam burda dururmuyum hala. Daha önce birçok projede boyle yerlerde insanlara yardımcı oldum. Ben hocanın yardımcı olmadığını söyledim mi kendisine teşekkür ettim ilgilenmeyebilirdi de. Hatta dediğiniz gibi moderatör konuyu kapatabilirdide. Demek istediğim böyle bir uslup kullanıcagına keşşke konuyu kapatsaydı.
80~90km/saat hızlara ulaşmak o kadarda imkansız değil. Akü ile yapmak mümkün tabikide tüm güç aküden karşılanmıyo 500A 624VDC piller var. Şuan hibrit araçlarda kullanıyor. Siz girmeyin isterseniz bu konuya ama işimi görecek gibi o sistem. Tekrar teşekkürler iyi günler dilerim...

Oradaki kuvvet tabiki çok büyük bnm amacım o kuvvetin yaklaşık 1/4 ünü karşılayacak sistemi kurabilmek. Yakalayabildiğim kadarını karşılamak.

Salih

Bende sistem nasıl bir şey onu merak ettim,
Sakıncası yoksa resim eklermisin.

Kadirr

Malesef sistemi bitmeden koyamıyorum belki bahsetmem bile sakıncalı ama tamamlandığında hala buralardaysam(atılmazsam fln tabi) mutlaka koyucam.

RaMu

Dizel gemi motorlarındaki kalkış tahrik sistemide fikir verebilir,
hava kompresörü ile bir tüpte basınçlı hava oluşturulur,
gemi kalkışı esnasında dizel motorun ilk hareketi bu tüpteki hava ile verilir.

Türkçe kaynak bulamadım,
şurada ismen bahsedilmiş,
http://www.bilgirotasi.com/denizcilik/gemi-motorlari-nasil-calisir/

İngilizce olarak şu şekilde aramalar işe yarar:
Air start system
ship Starting Air System
Main Engine Starting Air System
Compressed Air Engine Starting Procedure of a Marine
Starting air system for marine diesel engine
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

Kadirr

@RaMu
Çok teşekkür ederim ilginiz için bahsettiğiniz sistemi az çok biliyorum yinede bakmak lazım dediğiniz gibi fikir verebilir.

z

Tostos, vosvos, tospağa gibi adlarla da anılan otomobilde marş motoru bulunmazdı.

Yedek lastikteki hava ile motor harekete geçirilirdi. Bu yüzden benzin alırken yedek lastiğe de hava basmak gerekirdi.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com