Etkinlik: Picproje 3 boyutlu yazıcı yapımı

Başlatan muhendisbey, 04 Haziran 2016, 12:06:33

DEno_12

Alıntı yapılan: muhendisbey - 02 Aralık 2016, 15:56:33
Güç kaynağını etkinlik kapsamında bir arkadaş yardımcı olmuştu. Slim güç kaynağı diye geçiyor. Aslında şu an lazım benim de almam gerek :)
Aldığımız kaynak buna benziyor.
http://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/12v-20a-led-adaptor-dar-kasa-12-volt-20-amper-235853733

Söylemeyi unutmuşum.
Honeycomb dayanım için iyi ancak parçaları zorlayan bir model. Rectlinear yeterlidir. Sıcak basın 230 ilk katman 220 diğer katmanlar olacak şekilde problem olmaz.
Yükseklik nozzle ucu ile ilgili. 0.4mm uç kullanıyorum, katman kalınlığı olarak 0.2 ve 0.25 kullanıyorum. Süresine göre. Yapışma için ideal bir yükseklik sağlıyor. 0.3mm nozzle da maksimum (kişisel görüşüm) 0.2mm den fazla olmamalı.


Bana da 2 adet lazım, arkadaşın yardımcı olduğunu hatırlıyorum fakat kimdi onu hatırlamıyorum. Mesajlardan bulmak gerek. Yine toplu alım yapabiliriz, şimdiden 3 adet oldu.

Hocam nozzle 0.4mm hızlı olması açısından katman kalınlığı 0.35 basmam uygun olmaz demi? Normalde 0.25 basıyorum.

Bir sorum daha olacak. Bu şekilde çoklu parça basarken parçaları tablaya dağıtıp basmayı mı önerirsiniz yoksa tek tek mi basmaliyiz her parçayı? Hangisi daha sağlıklı?

yolcu27

Mk8 deki motorun arka vidalarini çıkardım x eksen deki extruder taşıyıcı ile delikleri denk geliyor. Ama vidalar sanırım kısa geldi. Biraz daha uzununu alıp öyle deneyecegim. 

Birde elimde bir tane nozzle var ama kaç mm olduğunu bilmiyorum. Bunun testini nasıl yapabilirim.

muhendisbey

0.4mm çeyrek wattlık direncin bacağının geçebildiği en küçük delik. Bununla kontrol sağlayabilirsiniz. Bunun dışında test baskısı yaparak bulabilirsiniz.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

mihri

Merhaba,

Ben de kendi printer'ımı yapıyorum aşağıdaki parçaları ücreti karşılığında basabilir misiniz?

Dosya isimlerine gerekli adetleri yazdım.

https://1drv.ms/u/s!Avymu69rs4bI80OJUQdt0YdR6j19
"Eppur si muove!"

yolcu27

@muhendisbey

Hocam arkadaşıma yaptığım yazıcıda şöyle bir sorun var.tablayi her köşesini nozzle a sifirlayip baskı alıyoruz fakat yeniden sıfıra indiğinde sol köşe ile tabla arasında yaklaşık 0.2mmlik boşluk kalıyor. Yani sol taraf sanki yavaş çalışıyor gibi her baskıda oluyor bu. Sebebi bana kalırsa sanki mekanik gibi ama sizinde fikrinizi almak istedim

muhendisbey

Alıntı yapılan: yolcu27 - 04 Aralık 2016, 15:51:02
@muhendisbey

Hocam arkadaşıma yaptığım yazıcıda şöyle bir sorun var.tablayi her köşesini nozzle a sifirlayip baskı alıyoruz fakat yeniden sıfıra indiğinde sol köşe ile tabla arasında yaklaşık 0.2mmlik boşluk kalıyor. Yani sol taraf sanki yavaş çalışıyor gibi her baskıda oluyor bu. Sebebi bana kalırsa sanki mekanik gibi ama sizinde fikrinizi almak istedim
Kartı modifiye etti mi etmeden mi bu sorun oluyor?
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

yolcu27

#1386
Alıntı yapılan: muhendisbey - 04 Aralık 2016, 20:22:52
Kartı modifiye etti mi etmeden mi bu sorun oluyor?

modifiye etmedim hocam. daha öncede bahsetmiştim hem benim yazıcıda hem bu yeni topladıgımızda z eksen inip cıkarken yüksek hızda ses yapıyor. yüksek hız derken mesela baskı bitince sıfıra inerken. yada başlarken sıfıra inerken yine. Acaba bu aradakii fark  mekanik sıkıntıdan mı kaynaklanıyor. aklınıza gelen başka birşey varsa inceleyeyim. yoksa boş bir zamanda sökeceğim x ve z yi yeniden baştan montedeceğim. Şuan baskısında sorun yaşamıyor ama her baskı sonrasında nozzle tabla arasını ayarlama zorunda kalıyor ki birazda acemi(ben level atladım artık :) zor oluyor sanırm. endüktif sensör bağlamadan önce bunu düzelteyim diyorum bende. yoksa bu hafta içinde kendi yazıcıma bağlayacağım sensörü inşallah.


bu arada bu z ekseninden gelen sesi fimware den z eksen için max freerates i 3 e indirerek çözdüm gibi .

muhendisbey

Mekanik sıkıntı olması muhtemel. Bunun dışında motora akım yetmediğinden adım atlıyor olabilir. Bir diğer problem ise vidalar tam sıkılı değilse mekanizma oynar kalibrasyon tutmaz.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

JKramer

Merhaba,

Ben de sonunda vakit bulup toplamaya başladım. İlk sayfalardan itibaren montajla ilgili yapılan hataları ve püf noktalarını fotoğraflarla birlikte alıp Keep'e atıyorum, 20'li sayfalara geldim, az kaldı 28'e :). En son bir mesaj olarak buraya atarım, muhendisbey de gerekli gördüğü düzeltmeleri yapıp sabit başlığa atabilir.

Benim millerden birinde sorun vardı, onu tekrar sipariş ettim. Şimdi MK3'ün kablolarına bakayım dedim; bir videoda adam ntc'yi ortadaki deliğe sokup bantlamış, sizde öyle mi yaptınız? Daha önce konusu geçtiyse gözümden kaçmıştır, kusura bakmayın:
https://youtu.be/XD4vZJTeum8?t=5m34s

EMP_Otto

#1389
Ben deliğe sokmadan ntc tamamen mk3 e değecek şekilde bantladım.Burdaki amaç ntc yi olabildiğince mk3 e sabitlemek.Bende başka bir videoda görmüştüm adam ntc yi deliğe sokup birde termal macunla oraya sabitliyordu.
@yolcu27 Hocam aynı sorunla bende karşılaşmıştım.Parça yazmaya başlarken ve parça bittikten sonra hızlı hareket etmeye çalışınca z ekseni çok yüksek ses çıkarıyor fakat hareket edemiyordu.Çözüm olarak motor akımını biraz yükselttim ve z eksenini feedrateni düşürüp kodu tekrar derledim.Şimdi herhangi bir sıkıntı yok.
@DEno_12 Hocam ben daha sonra power supply lardan yine aldım.@HeCToR arkadaşımız yardımcı olmuştu.
Bu işler zordur,özveri ister...

JKramer

Şimdi ntc delikte olsada olmasada orada bir delik mevcut :), doğrudan alu. kısma baskı alıp kullanan yok o zaman; önceden bahsedildiği gibi üzerine cam, vb. bir şey konuluyor.

EMP_Otto

Ben camcıdan normal cam kestirdim.Esun PLA+ kullanıyorum ve 70 C leri gördüm camda herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım.Parça cama yapışsın diyede hobby marka 5 numara saç spreyi kullanıyorum.Çok daya büyük parçaları basarkende bazen 502 yapıştırıcı ile köşe noktalarından yapıştırıyorum.502 yide cam sil kolayca çıkarabiliyorum.
Bu işler zordur,özveri ister...

Tlepsh

Arkadaşlar MK3 tabla kullanıyorsanız camla yapıştırıcı ile falan niye uğraşıyorsunuz, ben ilk defa 3D yazıcı yaptım ve kullandım bir iki istisna hariç hiç kalkma sorunu yaşamadım. Sıcaklık sensörünü (NTC) ortaya yakın bir yerine kapton bantla yapıştırdım öyle kullanıyorum. Siyah taraf altta olacak ve alüminyum yüzeye baskı alınacak (reprap sitesinden bakabilirsiniz). PLA için 65 derece tabla sıcaklığı yeterli. Başta biraz (çok fazla değil) baskı uygulayacak şekilde yani nozzle ucu tablaya değecek şekilde çıktı alırsanız bir sorun olmuyor. Ortadaki deliğe akan PLA da parçanın tutunmasını kolaylaştırıyor ve sonra maket bıçağı ile kolayca kesilebiliyor.

muhendisbey

@Tlepsh
Hocam zaten sırf bu sebeple MK3 aldırdım sizlere. PCB tipinde tekrar cam koy, yok mavi bant çek durumları can sıkıcı. Direk çıktı alabilmemiz lazım. En kötü durumda alkol ile yada alkol yoksa kolonya ile silip baskı almamız gerekli.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

yolcu27

Cam üzerine baskı alıyorum ve çok hafif sprey sıkıyorum. Çapraz 20cm lık parçada sıfır kalkma oldu şuan risk içeren parçalarda istemesemde saç spreyi kullanacağım. Islak mendile sıkıp mendil ile uyguluyorum cam üzerine direk sıkınca  çok yapışıyor sonra kalkmiyor camdan. Geçen çıkartırken maket bıçağı kırıldı o derece. Uzun sürecek baskılarda riske girmek istemiyorum açıkçası.

Bu arada
Enduktif npn sensorlerim geldi musait bir zamanda otomatik tabla hizalama olayına gireceğim. Bakalım nasıl olacak