bu motor nasıl sürülebilir ?

Başlatan görkem, 14 Haziran 2016, 18:28:21

görkem

Golf araçlarında kullanılan dc 48 volt motor uç bağlantılarını çözemedim 4 adet ucu var  2 şer gruplanmış s1 s2 diye. Bu motora hız kontrol tasarlamam gerekiyor. Markası  metalrota modeli 113-pb  italyan malı. aşağıda resimleri mevcut.








z

Mıknatısı olmayan alan sargılı motor.

Alan sargısından geçireceğin akım 3...6A aralığında olacak.

Diğeri zaten kollektör akımı. Max 14A.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

görkem

Hocam s1 s2 diye belirtilen kısımlardan alan sargısı dediğiniz iki uca 3 ile 6 amper arasında 48 volt  ile besleyip diğer 2 ucada hız kontrol mü  uygulayacağım ?

z

Olabilir. Alan sargısı içinde hız kontrol ekleyebilirsin.

Bu durumda alan akımıyla vites atarsın, kollektör akımıyla gaz pedalı etkisi oluşturursun.

Alan akımını 3A in altına indirme tehlikeli durumlar oluşur.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

görkem

Hocam  alan sargısını 3a in altına indirdiğimizde ne olabilir ?  birde 3a ile 6a arasında akımı tutabilmek için bir öneriniz varmı ?  sargının 3a olması ile 6a olması nasıl bir etki yaratır ? hız kontrol içinde H köprüsü kurmayı düşünüyorum uygun olurmu yoksa low side olarakmı sürmek daha iyi olur? bu motor ile ilgili bilgim yok ilk defa çalışıyorum o yüzden sordukça soruyorum kusura bakmayın 

z

Motor yüksüz iken alan akımını azaltırsan devir sayısı fırlar gider. Yük varken bu akımı azaltırsan bu kez de tork düşer motorun kollektör akımı fırlar gider.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

Salih

Arabada yüksek kalkış momenti de istendiği için seri DC motor da olabilir.
Alan sargıları görülüyorsa bakmak gerekir. Tel çapı seri bağlamaya uygun kalınlıktamı.
Sargıların ayrı olması, devir yönü değiştirmek içindir.

z

Seri motor değil. Bir sargının akımı max 6A. Diğerinin ki max 14A.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

görkem


hocam motorun eskiden kullanılan hız kontrol şeması bu





z

Fazla ipucu yok. Alan sargısı akımı akıllı bir algoritma ile ayarlanıyordur. Hız kontrol ünitesi basit bir ünite değildir.

Golf arabalarında mekanik vites varmı?
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

görkem

#10
söylenene göre potansiyometre ile kullanılıyor gaz pedalına ne kadar basarsan o kadar hızlanıyor vites yok yani 

ekleme: hocam alan sargısını sabit atıyorum 4.5 amperde tutsak ?  ayarlanabilir olmasımı gerekiyor hıza göre

z

Hız kontrol aralığın ve güç aralığın daralır. Araba gibi düşün. Vitesi 2 ye sabitlesen ne olursa bunda da aynı olur.

Ama olmaz değil kullanabilirsin. Alan akımını bir değere sabitlemekle sabit mıknatıslı motora benzer bir yapı oluşturmuş olursun.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

görkem

Anladım hocam  cihaza tako da bağlanıyor sanırım tako daki  devire göre bakıp devir belli sınıra gelince akımla oynuyo olabilir. hocam bu akımı nasıl 3 ile 6a arasında tutabilirim nasıl bir yol izlemeliyim

cann

bu araçlar aküyle çalışıyor, akımı nasıl 3-6 amperde sınırlanır, akım sınırlaması konsa aşınca, akım kesilir.

görkem

Evet dediğiniz doğru bende buna çözüm arıyorum şuan. Yüksek akım çekmek isticek alan sargısı 6amperi geçince kesicek kesince tehlikeye gircek sistem buna nasıl bir çözüm bulabiliriz