Elektronik ateşleme_Motor

Başlatan emrahmrcn, 25 Kasım 2005, 21:39:46

emrahmrcn

Elektronik ateşleme olan arabalarda distrübitör varmıdır.Enjeksiyonlu arablar gibi her pistona bir bobinmi vardır veya aradaki farklar nedir ,İyi çalışmalar
Benim yaradılışımda bir ayrıcalık varsa o da TÜRK olmamdır. M.K ATATÜRK

stlg

Sevgili emrahmrcn
Arkadasım bu konuda bende cok bilgili değilim ama elektronik atesleme olan araclarda sadece platinin yerini hall efect sensor turu bir algılama
saglıyor ve elektronik bir anahtarlama üzerinden indiksiyon bobini anahtarlanıyor bu sistemin amacı platinin zamanla asınmasını onlemek, yuksek ve dusuk devirlerde aracın ateslemesini daha guzel yaparak motorun daha randımanlı calısmasını saglamaktır bujilere olan dagıtımı bende cok bilmiyorum bilen arkadaslar muhakkak yardım edeceklerdir
kolay gelsin

             ALLAHA EMANET OLUNUZ
ALLAHA EMANET OLUNUZ Hoştur bana senden gelen,  Ya gonca gül yahut diken,  Ya kaftandır yahut kefen,  Kereminde hoş lütfunda hoş.

nurim

Alıntı yapılan: "emrahmrcn"Elektronik ateşleme olan arabalarda distrübitör varmıdır.Enjeksiyonlu arablar gibi her pistona bir bobinmi vardır veya aradaki farklar nedir ,İyi çalışmalar

Önce çok basit tarifler yaparak açıklamaya çalışayım:
Klasik ateşlemede; ateşleme sistemi,buji,buji kabloları,yüksek gerilim bobini,ve distribitör'den oluşur.Distribitörün içinde ise platin,meksefe(kondansatör),ve tevzi makarası bulunur.
Platin,meksefe,ve bobin gurubu yüksek gerilimi oluştururlar.Bu yüksek gerilimi ,doğru zamanda,doğru bujiye,distribitör kapağı aracılığı ile tevzi makarası dağıtır.Araçlarda temel sistem hep aynıdır."Doğru zamanda doğru bujiyi ateşlemek.
Klasik sistemin en kötü yönü ,anahtarlamayı yapan platinin üzerinden geçen aşırı akım nedeni ile bozulmasıdır.(Bu bozulma piyasada platin meme yaptı olarak adlandırılır.)Akım nedeni ile platinin kontakları arasında (aşırı ısınmadan) erime ve çapaklanmalar oluşur.Çapak yüzünden platin açıklık ayarı bozulacağından,iyi akım geçirilemeyeceği için motor düzgün çalışamaz,performansıda düşer. Bu olayı önlemek amacı ile ilk nesil elektronik ateşlemelerde, platinin üzerindeki aşırı amper yükü,güç transistörlerine yüklendi. Devrede sadece anahtarlama işini yaptığı içinde , Platinin korunması sağlandı.Daha sonraları platinin yerini manyetik kafalar ,ve hall sensörler aldı.Bu ateşleme sistemleri hem karbüratörlü ,ve hemde enjeksiyonlu araçlarda kullanıldı ve kullanılıyor.
Son nesil araçlarda ise ateşleme sistemlerinde önemli değişiklikler oldu.
Klasik ateşlemede kullanılan ve hareketini (mekanik olarak)eksantrik milinden alan distribütör,yerini tamamen elektronik sisteme bıraktı.Araçlardaki değişik sensör sistemleri ile, elde edilen bilgiler ,elektronik kontrol ünitesine gönderilir.Burada da gelen bilgilere göre hangi bujinin,ne zaman ateşleceği belirlenir ve ateşleme komutu yollanır.Komutu alan bobinde ateşlemeyi yapar.Ateşleme bobinleri de farklılıklar gösteriler :her buji için ayrı,ayrı çıkışı olan bobinler,ikişerli çıkışı olan bobinler,her bir bujinin üstünde müstakil (tek) olan bobinler...vb

Sonuç olarak,"Elektronik ateşleme olan arabalarda distrübitör varmıdır?"sorusunu şöyle cevaplayabiliriz:Distribitörün görevi dağıtmaktır.Dağıtma işi olmadan hiç bir araç çalışamaz.Mutlaka doğru zamanda, doğru buji ateşlenmelidir.Dağıtım işi ya mekanik(distribitör) olarak yada elektronik, olarak (kontrol ünitesi ile)yapılır.......(yukarıda açıkladım.)Gördüğün gibi bazılarında var,bazılarında yok.Kesin bir ayırım yapılamaz.

"Enjeksiyonlu arablar gibi her pistona bir bobinmi vardır veya aradaki farklar nedir "sorusuna gelince;Her enjeksiyonlu araçta ,her pistona bir bobin olacak diye bir tanım hatalı olur.Her pistonunda bir bobin olmayan enjeksiyonlu araçlarda vardır.

Kolay gelsin
nurim
"Bilgi paylaştıkça artar ,acı ve keder paylaştıkça azalır"

emrahmrcn

Teşekkür ettim çok açıklayıcı yazmışınız ,esas benim yapmak istediğim pic kontrol ile mekanik distrübitörü ortadan kaldırmak bu bilgiler ışığında baya bi araştırma yapmam gerekecek anlaşılan.İyi çalışmalar
Benim yaradılışımda bir ayrıcalık varsa o da TÜRK olmamdır. M.K ATATÜRK