Mikro Fren mekanizmasi icin balata

Başlatan z, 19 Şubat 2022, 13:24:06

z

Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

ilyas KAYA

Yine düştün fotokopicilerin eline  :))
Clutch diye satılıyor. Eskiden metal metale tutunarak yaparlardı sonradan kavrama için baskı baltaya benzer şekilde yapmaya başladılar.

Fotokopi parçası satan yerlerden temin edebilirsin.



z

#32
Bundan bende de vardi. Bu fren degil elektrikli kavrama.

Bendekinde  de metal metale surtunuyordu. Ama balatali olani cok merak ettim. Foto vs var mi?

https://www.fotokopiburada.com/urun-kategori/yedekparca/clutch/

Burda buldum. Ama  gorunuste hepsi metal metal surtunme gibi.

Eger balatali ve 1Nm (Nema 17 ler 1Nm den daha dusuk tork uretir) tork aktarabilecek ozellikte clutch bulursam bunun cikis milini sikistirirsam clutchin ustundeki surtunmeden dolayi olusan isiyi suyla vs atabilirsem bu is super cozulur.

Bu yontem, manuel vitesli araclarda yarim debreyaj yaparak araci yokus yukari tutmaya benziyor. Sonuc, kisa zamanda devreyaj balatali siyiracak ama bu sorunu sogutma vs ile cozmeyi umuyorum. Yarim debreyaj teknigini cok asiri kullandim. Ote yandan 150 bin km deki aracimda sadece 1 kez debreyaj degismisti
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

ilyas KAYA

İki disk arasında sarı puturlu baskı balata var. Eğer hurdalar arasında bulabilirsem atarim.

Eskiden dediğin gibi metal metale surtuyordu.
Onu dışarıdan goremezsin söküp ancak görebilirsin.

z

#34


Eee incecik baski balata ise o zaman benim yaptigim frenlemeden farki kalmayacak. Bu duzenek frenleme yapiyor fakat motoru durduracak kadar kuvvet olusturamiyor.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

ilyas KAYA

İncede sayılmaz. Tam orta kısma bir çukur açıp sanırım 1mm kadar sonra döküm yapılmış gibi.
 Bobine verdiğin voltaj kadar baskı yapacağı için sürünmeyi sen kendin ayarlayabilirsin. Aslında elindeki clutch i da bu sekle getirebilirsin. Zaten 2 parçadan oluşuyor. Metal tarafını tornada yapabilirsin zor bir mekanik değil

z

#36

Alnimizin akiyla bu proje de bitti.

http://www.cncdesigner.com/wordpress/?p=10279
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

fide

#37
Güzel bir çalışma olmuş hocam.
Belki aklınızdadır ama uğraşıp çözdüğünüz olayları kitap haline getirmeniz güzel olur. Elektronik kumpas, step motor tork hesaplayıcı, CNC ve stm üzerine yazılarınız ayrıyeten işi matematik tabanına oturtup neden niçinini açıklamanız çok güzel.

 Blog sayfanız var ama internet ortamı kitaptan çok daha farklı ve bakıp çıkma olayı üzerine kurulu.  :du:  :du:  :du:

Belki ben kitap üzerine işaretleme / not almayı sevdiğim içindir bilmiyorum ama bu konular bir kitapta bulunsaydı o kitabı alırdım.
Her birimiz, geride bıraktığımız eserler kadar ölümsüzüz. Evlat gibi, talebe gibi, icatlar gibi...   http://fidenetgaraj.blogspot.com

z

#38
Ben de istiyorum ama zaman meselesi.

Sahsi dusuncem, bitmis bir projeyi semalariyla, yazilimlariyla anlatan yazidan cok daha iyisi, o proje yapilirken yapilan hatalar, dusulen tuzaklarin anlatimidir.

Malesef dokumanlarda bu konulara hic deginilmiyor. Sema bu, yazilim bu alin aynisini yapin cok fazla bir sey vermiyor.

Blok sayfamda da zaten al kullan tipi aciklamalar olan yazilar yok.

Ya, yaptim oldu siz de fikir edinmek adina bakin ve yapin ya da yaparken boyle boyle hatalar oldu tipinde yazilar yaziyorum.

Iyice yaslanip artik havya kullanamaz durumuma dusersem dediginiz turde kitaplar yazmaktan baska ugrasim kalmaz herhalde.

Daha cok gencim vakit erken.

Mesela bu projede dustugum tuzak cok ilginc ve isin sirri burada.

Ipi gererken germe yonum load cell uzerine baski  uygulayacak yonde idi. Yani ip gerdikce load celle baski geliyor ve load cell bu baskiyi degerlendiriyordu.
Bu da cok fazla germe kuvveti olusturuyor germe motorunun ve test edilen motorun miline cok buyuk radyal yuk getiriyor hatta test edilen motor milinde 1mm kadar egilme yapiyordu. (Neyseki celik mildeki egilme kalici olmuyordu)

Isin sirri neymis?  Ipi gerdikce test edilen motor gerilen ipi bir taraftan cekip diger tarafa yigmaya calisirken gergi motoru yigilan (gevseyen) ipin boslugunu almaliymis.

Gercekten de ipin boslugunu almak icin, ipi toplu igne ile milim kaldirsam mil kitlenmeye calisiyor. Yani ipin artik ip degil sanki metal cubuk gibi davrandigi noktayi yakalamaya calisiyoruz.

Halbuki basarisiz prototiplerimde ipin yigildigi tarafa daha cok ip yigmaya calisiyordum. Bu da germe motorunda ve test motorumun milinde asiri sekil bozulma olusturuyor fakat fren etkisi az oluyordu. Mildeki esneme eksantrik donuse neden oluyor ve sensorde daha cok dalgali sinyal uretiyordu.

Neyse anlatmasi da dert. Bizzat denemeniz ve sorunu gormeniz lazim.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

z

Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

z

#40
Yeni bir fren mekanizmasinin varligindan haberdar oldum.

Aslinda benzeri kavrama/debreyaj sistemi olarak kullaniliyordu. (Magnetik yagli kavrama)

Yeni fren sisteminde demir tozlarinin bulundugu doner hazne elektromiknatis ile uyarilinca frenleme akimiyla dogrusal olarak frenleme yapiyormus.

Calisir bir duzenegin ornek olmasi acisindan ic yapisi ile ilgili bilgiye henuz ulasamadim.

Muhtemelen camasir makinesinin tamburuna benzer bir tambura demir tozlari konuyor. Sistem enerjisizken iceriden tozlar yuvarlaniyor.
Tamburun disindaki elektromiknaris enerjilenince tozlar elektromiknatisa dogru yoneliyor ve arada tambur kaldigi icin tambura baski uyguluyor bu da donen tamburu frenliyor. (Diye tahmin ediyorum)

Edit Buldum:

http://www.sunrisescn.com/press/show.asp?/12.html
 


Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

sezgin

@z hocam yazdığınız sistem ağır vasıtaların retarder frenine benziyor, orada kanatçık ve tüpe pompalanan hidrolik var burada demir tozu. Belki retarder veya tork konvertörlerinin yapısını da düşünebilirsiniz.